Լրահոս
Օրվա լրահոսը

«Նկարել եմ անգո, ոչ տեսանելի էություններ», «Գրաֆիկան էմոցիոնալ դաշտի արդյունք է, որտեղ սև ու սպիտակով ներկայացնում ես ներաշխարհդ»

Մարտ 21,2025 18:02

Գրաֆիկ, տրաֆիկ, գրաֆիկա, գունավոր գրաֆիկա, համակարգչային գրաֆիկա, ինֆոգրաֆիկա, մարդ, մեքենա, ռոբոտ, ՉԹՕ, ԱԹՍ, ԱԲ, Ավատար… սա 21-րդ դարն է: Մեզ ծանոթ, միջինից բարձր տարիքի գեղանկարիչներից մեկը, որ հիմա անցել է գրաֆիկական աշխատանքների, ի պատասխան մեր հետաքրքրությանը` կես կատակ-կես լուրջ ասաց, թե շատ կուզեի` առաջվա նման գեղանկարչությանս գիծը շարունակել, բայց ես այդ ժամանակը չունեմ, դիտողն էլ նույնիսկ իմ այդ կարճ ժամանակը չունի` իմ գույն ու գիծը նայելու համար: Երևի դա է պատճառը, որ հիմա ցուցահանդեսներս գրաֆիկայի ժանրում են, հիմա մարդիկ հազիվ են հասցնում ցուցահանդես գնալ, հիմա ցուցահանդեսներն էլ են համակարգչական-համացանցային: Դե ո՞նց ասեմ, դե չկա՜ ժամանակ, ժամանակ չկա՜ պարզապես, մեզ նկարիչներիս իսկի հերթ էլ չի հասնում, ծրագիր-համակարգիչը փորձում է մեր տեղը գրավել, բայց դե փառք Աստծո, որ դեռ չի կարողանում, որովհետև ոչ մի կերպ մարդ չի դառնում: Բայց դե մենք էլ արդեն գույներն ենք քիչ դնում և գծերն ենք շատ քաշում, դե` դա՜ է ժամանակը, ժամանակը մեզ չի հարցնում, նա արագընթաց է, բայց մենք էլ չենք կարող հետ մնալ և իր հետ միասին սլանում ենք առաջ:

Վերջին շրջանում մեր երիտասարդ նկարիչներից շատերն էլ գերադասում են լինել կարճ և սեղմ, ինչպիսին գրաֆիկական խտացված գեղանկարչությունն է: Ասվածի վկայությունը վերջին շրջանում իրար հաջորդող, համարյա առանց տևական ինտերվալի, գրաֆիկական աշխատանքների ցուցահանդեսներն են:

Իհարկե, մենք տևական ինտերվալով անդրադառնում ենք որոշ ցուցադրություններին: Այս անգամ ներկայացնենք գրաֆիկայի ոլորտում ստեղծագործող երկու նոր անուններ` Անի Գալստյան Տեր-Կարապետյան և Արման Ասատրյան: Անին ուսանում է Երևանի Գեղարվեստի պետական ակադեմիայում: Անցյալ տարվա վերջերին երիտասարդ աղջնակը Լիվինգ Րում սրահում հանդես եկավ առաջին, գրաֆիկական աշխատանքների անհատական ցուցահանդեսով: Դատելով նույնիսկ այցելուների թվով, կարող ենք ասել, որ նրա ներկայացրած շուրջ 40 աշխատանքները հետաքրքրություն էին առաջացրել մասնագետների շրջանում:

Իսկ ցուցահանդեսի ավարտից հետո առաջին քայլերն անող այս արվեստագետի անունը, քանիցս հնչեցրել են որոշ նկարիչներ մեզ հետ զրույցներում:

Ընդունված է ասել, թե գրաֆիկական կտավները բարդ են «ընթերցվում» կամ դյուրին չէ միանգամից «որսալ»` ինչ է պատկերել նկարիչը: Այս դիտարկմանն ի պատասխան ՝Անին մեզ հայտնել էր հետևյալը. «Ֆիզիկական աշխարհից փակվելով, մտքով ստեղծագործելով, ընկալելով ու դեպի ներս նայելով` նկարել եմ անգո, ոչ տեսանելի էություններ, որոնք պատկերանում են հիշողություններով: Ոչ շոշափելի են, անիրական են ու գուցե անէական, բայց զգալի ու հուշերով լի են: Ներսիս զգայությունները հանձնել եմ ֆիզիկական մակարդակին, դարձնելով անէ, քանզի դուրսն են, քանզի տեսանելի են: Անէ են, քանզի թղթերիս վրա շոշափելի են…»:

ՀՀ նկարիչների միությունում մարտի 19-ին բացվեց ԷՍՏԱՄՊ խորագրով գրաֆիկական աշխատանքների ցուցահանդես, որը կշարունակվի մինչև մարտի 23-ը: Ներկայացված են երիտասարդ և ավագ սերնդի նկարիչների շուրջ 70 աշխատանք, որոնք ընտրվել են միության Գրաֆիկայի բաժնի մասնագետների կողմից: Ի դեպ, ցուցադրությունում գերակշռում են երիտասարդ ստեղծագործողների գործերը:

Կարճատև զրույց ունեցանք Արման Ասատրյանի հետ, որին ծանոթ էինք նախկին խմբակային ցուցահանդեսներից: Նա Երևանի Փ.Թերլեմեզյանի անվան Գեղարվեստի պետական քոլեջի ավարտական կուրսում է:

Իսկ թե իրեն ինչով է գրավել գրաֆիկայի ժանրը, մանավանդ, որ մեր երկրում այն վերջին տարիներին է թափ առել, երիտասարդ արվեստագետը կարճ ու կոնկրետ ասաց.

«Գեղանկարը, յուղաներկը գույների մասին է: Գույները հնարավորություն են տալիս ավելի ընթեռնելի տեսնել գործդ, իսկ գրաֆիկան` էմոցիոնալ դաշտի արդյունք է, որտեղ սև ու սպիտակով ներկայացնում ես ներաշխարհդ»: Արմանը հավելեց նաև, թե պատրաստվում է ամռանը ներկայանալ իր առաջին անհատական ցուցահանդեսով:

 

Սամվել ԴԱՆԻԵԼՅԱՆ

Համաձայն «Հեղինակային իրավունքի եւ հարակից իրավունքների մասին» օրենքի՝ լրատվական նյութերից քաղվածքների վերարտադրումը չպետք է բացահայտի լրատվական նյութի էական մասը: Կայքում լրատվական նյութերից քաղվածքներ վերարտադրելիս քաղվածքի վերնագրում լրատվական միջոցի անվանման նշումը պարտադիր է, նաեւ պարտադիր է կայքի ակտիվ հղումի տեղադրումը:

Մեկնաբանություններ (0)

Պատասխանել

Օրացույց
Մարտ 2025
Երկ Երե Չոր Հնգ Ուրբ Շաբ Կիր
« Փետ    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31