Լրահոս
Օրվա լրահոսը

Երիտասարդ գիտնականը այնպիսի թեմաների մասին է գրել, որոնց հայ գրականագիտության մեջ դեռևս անդրադարձ չէր եղել հոդվածի կամ ուսումնասիրության տեսքով

Փետրվար 11,2025 12:46

Լսել նյութի աուդիո տարբերակը

Ձայնագրությունը գեներացված է Armenian Text to Speech արհեստական բանականության միջոցով, որն այս պահին գտնվում է թեստավորման փուլում

«Դրամայի տեսություն» առաջին անգամ հայերենով հրատարակված մեթոդական ուղեցույցը կօգնի ոչ միայն ավելի լիարժեք ու պրոֆեսիոնալ լինել մասնագիտական դաշտում, այլ գուցե վերջակետ դնի գրականագետների ու թատերագետների շրջանում հաճախ հանդիպող բանավեճին` ում տիրույթում է դրաման

Էդիթ Պրինտ հրատարակությունը առաջին անգամ հայերենով լույս է ընծայել «Դրամայի տեսություն» մեթոդական ուղեցույց գիրքը: Հեղինակն է բանասիրական գիտությունների թեկնածու, ԵԹԿՊԻ Վանաձորի մասնաճյուղի տնօրեն, Մարկ Տվենի անվան միջազգային մրցանակի դափնեկիր, դրամատուրգ Էլֆիք Զոհրաբյանը:

Հաճախ են գրականագետներն ու թատերագետները բանավիճում, թե ու՞մ է պատկանում կամ ու՞մ տիրույթն է դրաման: Մշտապես հաղթում են գրականագետները: Չէ՞ որ դրաման մինչև բեմադրվելը գրականություն է, այն կարող է և չբեմադրվել, բայց մնալ որպես ընթերցանության նյութ: Այս նուրբ հարցին ակամա պատասխան է տվել հեղինակը՝ Էլֆիք Զոհրաբյանը, որը գրքի նախաբանում մեջբերել է արվեստաբան Հենրիկ Հովհաննիսյանի խոսքը. «Դրամայի տեսությունը Արիստոտելից մինչև Լեսսինգ և Հեգել սկզբունքորեն գրականագիտական է»։

Ի դեպ, մեթոդական ուղեցույցը հրատարակության է երաշխավորել Վանաձորի պետական համալսարանի գիտխորհուրդը: Այս առարկան հիմնականում անցնում են թատերական և բանասիրության բաժիններում: Դրամայի տեսության իմացությունը պարտադիր է հատկապես բեմադրիչների ու բանասերների համար: Ընդ որում, երիտասարդ գիտնականը այնպիսի թեմաների մասին է գրել, որոնց հայ գրականագիտության մեջ դեռևս անդրադարձ չէր եղել հոդվածի կամ ուսումնասիրության տեսքով: Ուսանողը, կարդալով գիրքը, կտեղեկանա՝ ինչ բան է ֆարսը, տրագիֆարսը, սոտին կամ փոքր դրաման և այլն: Գաղտնիք չէ, որ ոչ բոլոր բանասերները գիտեն ժանրերի ու ենթաժանրերի մասին: Էլ չասենք, որ թատրոններում, երբ բեմադրվում է աբսուրդի դրամա, ոչ միայն դերակատարները, այլ նաև ինչու ոչ՝ բեմադրիչը հաճախ չի տիրապետում նյութին կամ չունի աբսուրդի դրաման «բացելու» բանալին: Մինչդեռ գրքում, թեև հնարավորինս ամփոփ, բայց միևնույն ժամանակ հանգամանորեն տրվում է յուրաքանչյուր ժանրի ու ենթաժանրի, պիեսի կառուցվածքի մասին տեղեկույթ, ինչպես նաև գործնական առաջադրանքներ:

Ուղեցույցի խմբագիրն է բանասիրական գիտությունների թեկնածու, դոցենտ Վալերի Փիլոյանը, գրախոսները՝ բանասիրական գիտությունների թեկնածուներ, դոցենտ Գայանե Մալումյանը և պրոֆեսոր Անուշ Սեդրակյանը:

Առանձնահատուկ նշենք, որ ուսանողին հանձնարարվող պիեսների ցանկում ներառված են ոչ միայն դասական, այլ նաև ժամանակակից հայ հեղինակների ստեղծագործություններ: Անկասկած, դրամայի տեսության իմացությունը թատրոնի ու գրականության օժտված մասնագետներին կօգնի ավելի լիարժեք ու պրոֆեսիոնալ լինել մասնագիտական դաշտում:

 

Սամվել ԴԱՆԻԵԼՅԱՆ

Համաձայն «Հեղինակային իրավունքի եւ հարակից իրավունքների մասին» օրենքի՝ լրատվական նյութերից քաղվածքների վերարտադրումը չպետք է բացահայտի լրատվական նյութի էական մասը: Կայքում լրատվական նյութերից քաղվածքներ վերարտադրելիս քաղվածքի վերնագրում լրատվական միջոցի անվանման նշումը պարտադիր է, նաեւ պարտադիր է կայքի ակտիվ հղումի տեղադրումը:

Մեկնաբանություններ (0)

Պատասխանել

Օրացույց
Փետրվար 2025
Երկ Երե Չոր Հնգ Ուրբ Շաբ Կիր
« Հուն    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728