Օուլուի (Ֆինլանդիա) համալսարանի մասնագետների կողմից իրականացված նոր ուսումնասիրության արդյունքում պարզվել է, որ քննությունների ժամանակ դպրոցների շրջանավարտներն ավելի վատ են ներկայացել՝ մտածելու և հիշելու առումով, երբ դպրոցի անմիջական հարևանությամբ օդն ավելի աղտոտված է եղել: Նույնիսկ միջավայրի աննշան փոփոխություններն ազդել են քննության արդյունքների վրա: Մասնագետներն առաջին անգամ չափել են, թե ինչպես են օդի աղտոտվածության տարբեր մակարդակները քննության վայրում կարճ ժամանակահատվածում ազդում նույն ուսանողների նույն հմտությունների վրա:
Գիտական աշխատանքը հրապարակվել է Economics Letters ամսագրի կողմից։
Հետազոտությունները հայտնաբերել են բազմաթիվ գործոններ, որոնք ազդում են դպրոցի աշխատանքի վրա: Օրինակ, երեխաների ուսումնական հաջողությունները կապված էին անկախության, ինքնագնահատականի մակարդակի և ծնողների կրթության հետ:
Լեզվական հմտությունների զարգացման վրա անսպասելիորեն դրական ազդեցություն ուներ ֆիզիկական ակտիվությունը. երեխաները ավելի լավ էին սովորում նոր բառեր, եթե դրանք ներկայացվում էին հանրաճանաչ գրքերի վրա հիմնված սպորտային դերախաղերի ընթացքում:
Կարդացեք նաև
2006 թվականի գարնանից մինչև 2016 թվականի աշուն տվյալները հավաքագրվել են Ֆինլանդիայի վիճակագրության միջոցով: Վերջնական թեստերի արդյունքների մասին տեղեկատվությունը հրապարակվել է կազմակերպության կողմից:
Հետազոտությունն ընդգրկել է ավելի քան 370,000 ավարտական քննություններ, որոնք հանձնել են 172,414 աշակերտ 53 քաղաքների և 253 մարզերի դպրոցներից:
Հետազոտության ընթացքում աշակերտները մի քանի քննություններ հանձնեցին տարբեր առարկաներից, ուստի յուրաքանչյուրի արդյունքները հնարավոր էր դիտարկել ինչպես ֆիններենից, այնպես էլ ֆիզիկա-մաթեմատիկայից: Փորձարկումները տեղի են ունեցել նույն դպրոցներում տարբեր օրերի ընթացքում։ Քննությունների ժամանակ օդի որակը չափվել է յուրաքանչյուր ժամում յուրաքանչյուր դիտարկման կետի մոտ:
Գիտնականները որպես աղտոտվածության ցուցիչ օգտագործել են մանր մասնիկների քանակը (PM2,5՝ 2,5 միկրոնից փոքր մասնիկներ)։ Նույնիսկ երբ PM2,5 մասնիկների կոնցենտրացիան 1 խորանարդ մետրի համար ավելացել է ընդամենը 1 միկրոգրամով, աշակերտները միջին հաշվով 0,13%-ով ավելի վատ են հանդես եկել մաթեմատիկական խնդիրներում, քան ավելի քիչ աղտոտված օդի դեպքում:
Լեզվական հմտությունների, մասնավորապես՝ կարդալու և գրելու վրա, օդի բաղադրությունը չի ազդել։
Գենդերային տարբերությունները որևէ ազդեցություն չեն ունեցել քննության արդյունքների վրա:
Naked Science առցանց հրապարակման համաձայն՝ գիտնականները զարմացած էին, որ գիտական հաջողությունները և, փաստորեն, կրթության նոր մակարդակի անցումը կարող են այդքան մեծապես կախված լինել մթնոլորտի աղտոտվածությունից: Հատկապես հաշվի առնելով, որ Ֆինլանդիայում, որտեղ հավաքվել են տվյալները, օդի բաղադրությունը համապատասխանում է Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպության պահանջներին։
Փորձի արդյունքներն ընդգծեցին, թե որքան կարևոր է նվազեցնել օդի աղտոտվածությունը, նույնիսկ այն երկրներում, որտեղ աղտոտվածության մակարդակները կրիտիկական չեն համարվում:
Հիդրոօդերևութաբանության և մոնիթորինգի կենտրոն