Լրահոս
ՄԻՊ-ն էլ տեղյա՞կ չէ
Օրվա լրահոսը

Արգելված պտուղն անկախ արձագանքներում

Նոյեմբեր 07,2022 13:00

Նրա ներսի աղմուկին միայն մանկությունն է հավատում, իսկ մտքի աղմուկին՝ հողի փորձությունը: Նառա Վարդանյանի «Արգելված պտուղ» գրքում պատմվածքներն իրենց հոգեբանական կապով միավորում է պոեզիան: Այս գիրքն իրականության եւ երեւակայության ինքնատիպ արտահայտություն է, խոսքի կարելիությունների սեղմագիր-փաստ։ Հեղինակը հիշողության փաստավավերագրումի, մթնոլորտային գույների եւ պատկերների ստեղծմամբ, իրադրության մեջ խորացված հոգեբանական շերտեր բացահայտելու միջոցով կարողացել է խտացնել կյանքի մի ժամանակահատվածի պատմություն, որը թե՛ ռիթմով, թե՛ պարզությամբ գրավում է ընթերցողի ուշադրությունը: Նրա պատմվածքներում մարդն իր գործողություններով ամբողջովին հոգեբանություն է: Տագնապներ ու հակասություններ, թեթեւ հեգնանք, բախում, տարածության կորուստ, ոչ մի պայմանականություն, լեզվական-բառային շարժման յուրատիպ մոտեցում, անկեղծություն. այսպես կարելի է բնորոշել Նառա Վարդանյանի արձակը:

«Անկախին սպասելիս», «Բացակաները», «Պատերազմ-զնգոց», «Ամենագեղեցիկ խաղալիքները», «Անկախի երազանքը», «Բաբիկի աղջիկը», «Մի պարկ կյանք», «Անկախից հետո», «Երկար ճանապարհ», «Ո՛չ, ո՛չ, ո՛չ պատերազմին» պատմվածքներում պատերազմի թեման է շաղախված՝ պոետիկական կառուցվածքով: Հեղինակն իր պատմելու դիրքով կարողանում է փոքր պատմությունների մեջ տարատեսակ իրավիճակներ ստեղծել, խոսել դրանց դրդապատճառների, ինչպես նաեւ հետեւանքների մասին: Մարդու էության բացահայտումը լակոնիկ խորհրդավորությամբ պատկերելը, երբեմն-երբեմն՝ թեմաների երկիմաստության, ներքին հանգավորման տեխնիկան ընթերցողին տեղափոխում է համատեքստային հարթակ, որտեղ հեղինակն ավելի է սրում իրավիճակները, որոնք կտրուկ շրջադարձերի առիթ են դառնում:

Հեղինակը մտածողության մի նոր որակ է առաջ բերում՝ ազատվելով կաղապարներից, ժանրային սահմանափակումներից: Նա խաղում է իր արձակում՝ ցույց տալով անկեղծության, մարդկային մտքի անսահմանությունը, փոքր երեւույթներում մեծ իրադարձություններ փնտրելու վարպետությունը. «Միայն երազանքներում է հնարավոր երջանիկ լինել, բալե՛ս: Երբ դեռ պատերազմ էր, երազանքս հաղթանակն էր: Իսկ արդյունքում հաղթանակը մեր պարտությունն էր: Ամենատխրությունը միշտ պատերազմից հետո է գալիս: Հիմա էլ՝ երազներումս միայն պատերազմ է, ու երազում երջանիկ եմ, որովհետեւ պատերազմի ժամանակ պաշտպանում ես, դու միայն էդտեղ ես ուժեղ, էդտեղ ես պետք:

Կին ես պաշտպանում, ով մտածում է՝ աշխարհում լիքը տղամարդ, իսկ իմ տան կողպեքը փչացած, աշխարհում լիքը տղամարդ՝ անկողինս դատարկ: Հենց այդ օրերին էր մարդ ուզում գեղեցիկ լինել, երջանիկ լինել, ծիծաղել: Ընկերոջն օգնել: Կին սիրել»:

Նառան պատմվածքներն անավարատ է թողնում՝ մանկությունից ու պատանեկությունից չկտրվելու համար, որպեսզի դրանք շնչելու տարածություն ունենան՝ մերձենալով բնությանը: Մարդկային էության խորքերը որոնող հեղինակն իր պատմությունը խաբուսիկ պատրանքների լեզվով չի հյուսում, այլ իրականությանը փոխկապակցված դեպքերի, զարգացումների հիման վրա:

Գոյության որոնումներում հեղինակը գտնում է իր պատասխանը՝ ապրելը, բայց եւ չմոռանալը, հիշելը, հիշողության հետ ապրելը:

Նառա Վարդանյան հեղինակի ներքին դրաման իր հետագիծն ունի բոլոր պատմվածքներում: Մենք առաջին տողից ընկալում ենք մարդկային բնավորության արտահայտությունը, որն արձակում ի ցույց դնելը համարձակություն կարելի է համարել: Իսկ հեղինակն իր համարձակությանը հավատարիմ է մնում մինչեւ գրքի վերջին տողը: Նրա չասվածը, բայց ենթադրելին, պատումներին հաղորդում է այլ երանգ: Եվ այդ պատմությունն ապրում է…

Վովա ԱՐԶՈՒՄԱՆՅԱՆ
Լուսանկարը՝ Աշոտ ՍՏԵՓԱՆՅԱՆԻ

«Առավոտ» օրաթերթ
05.11.2022

Համաձայն «Հեղինակային իրավունքի եւ հարակից իրավունքների մասին» օրենքի՝ լրատվական նյութերից քաղվածքների վերարտադրումը չպետք է բացահայտի լրատվական նյութի էական մասը: Կայքում լրատվական նյութերից քաղվածքներ վերարտադրելիս քաղվածքի վերնագրում լրատվական միջոցի անվանման նշումը պարտադիր է, նաեւ պարտադիր է կայքի ակտիվ հղումի տեղադրումը:

Մեկնաբանություններ (0)

Պատասխանել

Օրացույց
Նոյեմբեր 2022
Երկ Երե Չոր Հնգ Ուրբ Շաբ Կիր
« Հոկ   Դեկ »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930