Ավտոմեքենաների առեւտուրը վերջին ամիսներին Հայաստանում բավականին աշխուժացել է: 4 տարի ավտոներկրողները կարողացել են մեքենաների մաքսազերծման գներին ծանոթանալ առցանց տարբերակով, որը տրամադրել է Պետեկամուտների կոմիտեն, ըստ այդ ցանկի էլ` գումար նախատեսել, մեքենա պատվիրել: Սակայն հունիսի 1-ից, չգիտես ինչու, մաքսազերծման գների ցանկը կայքից հանվել է, իսկ այդ ընթացքում ավտոներկրողները ստիպված են եղել մեքենաները մաքսազերծել տարբեր գներով՝ բարձր ու կամայական: Իսկ ովքեր են սահմանում այդ գները, պարզվում է՝ մաքսակետերի ղեկավարները:
Ավտոներկրողների միության նախագահ Տիգրան Հովհաննիսյանը մեկ բացատրություն ունի՝ պետությունը տեսնում է, որ մեքենաների առեւտուրն աշխուժանում է, մաքսազերծման գների ցանկը հանել է կայքից, որպեսզի ներկրողներն ավելի թանկ գներով մաքսազերծեն, իսկ գները որոշելու համար լիազորված են մաքսակետերի պետերը: Նրանք էլ թանկացրել են 25-30 տոկոսով:
«Եթե նախկինում 10 հազար դոլարից գանձում էին 4200-4500 դոլար, հիմա մաքսային գինը դարձրել են 15 հազար դոլար եւ գանձում են 15 հազարի 45 տոկոսը: Ավելացրել են մեքենայի արժեքը: Ինչպես հայտնի է, մենք ԱՄՆ-ից գնում ենք վթարված մեքենաներ, Վրաստանում դրանք վերանորոգում ենք, հետո ներկրում Հայաստան: Այս ընթացքում մենք առանց այն էլ մաքսազերծումն արել ենք թանկացված գներով, եթե ՊԵԿ-ը սեպտեմբերից նոր գներ սահմանի՝ եղածից ավելի թանկ, մենք չենք լռելու: 4 ամիս է մնացել: 4 ամիս հետո ԵԱՏՄ տարածքում ապրանքաշրջանառությունը բոլորի համար նույն գնային սահմանում է լինելու, Հայաստանն այլեւս արտոնություններ չի ունենալու: Գոնե թող այդ 4 ամիսը համբերեն, չթանկացնեն»,-իրավիճակը ներկայացնում է Ավտոներկրողների միության նախագահը:
Ավտոմեքենաների առեւտուրը 2018-19 թթ էլ էր աշխույժ, բայց, ինչպես հայտնի է, Ղազախստանում ու Ռուսաստանում հայկական ավտոմեքենաների նկատմամբ բոյկոտ սկսվեց ու այդ ժամանակվա ապրանքը դեռ ավտոներկրողների վրա է, շատերն այդ ավտոմեքենաները չեն մաքսազերծել ու չեն իրացրել: Թագավարակի, պատերազմի պատճառով ճգնաժամային իրավիճակում հայտնվեցին նաեւ ավտոներկրողները, բայց վերջին ամիսներին նրանք կարողացան ոտքի կանգնել, առեւտուր անել՝ պետբյուջե գումար բերելով, ինչպես նաեւ ավտոմեքենա գնելու նպատակով Հայաստան բերել հազարավոր ռուսների, որոնք գալիս են Վանաձոր, Գյումրի, ապրում հյուրանոցներում, մի խոսքով, գումար թողնում Հայաստանում:
Կարդացեք նաև
«Գնացեք, տեսք՝ ինչ է կատարվում Վանաձորի, Գյումրու մաքսակետերում: Վանաձորի բանկում ընդամենը մի կին է աշխատում, իսկ աշխատողների ընդհանուր թիվը 4-ն է: ՊԵԿ-ը հավաքագրել է իրենց բրոկերներին, որոնց միջոցով մոնոպոլիա է ստեղծել: Մեքենադ դու չես կարող մաքսազերծել: Գյումրիում հսկա շենք է, ոչ մի պատուհան չի աշխատում: Ինչպե՞ս է լինում, որ Վրաստանում՝ հենց տեղում, ամեն ինչ արվում է «մեկ պատուհանից», իսկ Հայաստանում բարդացվում է, անասելի քաշքշոց սկսվում: Ես խոսել եմ Վանաձորի եւ Գյումրու մաքսատների ղեկավարների հետ: Ասում են՝ գնա, վերեւներին բողոքիր, մենք ի՞նչ անենք: Ավտոներկրողներից մեկը մաքսակետերի հերթերը նկարել է, մաքսատան պետն ասել է՝ նիկոլական ե՞ս գնում:
Ես ուզում եմ, որ Նիկոլ Փաշինյանն իմանա, որ մաքսատան իր պետերը ձեռք են առնում իրեն: Մաքսատների հերթերը նկարում-բերում ենք, որ վերեւներին ցույց տանք, թե ինչ է կատարվում, մեզ ասում են՝ նիկոլական ե՞ս գնում: Վերեւը՝ նիկոլական, ներքեւը՝ գողական, հա՞, այդպե՞ս է»,- բողոքեց Տիգրան Հովհաննսիյանը:
ՆԱԻՐ ՅԱՆ
Հոդվածն ամբողջությամբ՝ «Ազգ» թերթի այս համարում