Լրահոս
Օրվա լրահոսը

Օրենք՝ բազմաթիվ «կնճիռներով»

Մարտ 07,2021 15:11

ԱԺ-ում առաջին ընթերցմամբ անցել է «Բարձրագույն կրթության եւ գիտության մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծը, որը մասնագիտական շրջանակներում դժգոհությունների տեղիք է տվել՝ օրենքի նախագծում առկա մի շարք վիճելի կետերի պատճառով:

Անգամ հպանցիկ ծանոթությունը սույն օրենքին առաջացնում է մի շարք հարցեր, որոնք, բնականաբար, պատասխաններ են ակնկալում: Եվ այսպես.
Սկսենք ձևակերպումներից.

1. «ՀՀ-ում գործող բուհերի ու գիտական կազմակերպությունների տարատեսակների, դրանց դասակարգման չափանիշների և պահանջների սահմանումը վերապահված է ՀՀ կառավարությանը»:

Հարց՝ արդյոք սահմանումը չպե՞տք է տա սույն օրենքը:

2. «Հանրային (պետական) բուհ՝ պետության կողմից միանձնյա կամ միջպետական պայմանագրի հիմքով համատեղ հիմնադրված ոչ առեւտրային կազմակերպություն»:

Հարց՝ արդյո՞ք պետության կողմից հիմնադրված ցանկացած ոչ պետական կազմակերպություն բուհ է։

3. «Մասնավոր բուհ՝ իրավաբանական եւ ֆիզիկական անձանց կողմից (այդ թվում՝ օտարերկրյա), հիմնադրված կազմակերպություն»:

Հարց՝ արդյո՞ք ցանկացած կազմակերպություն բուհ է:

4. «Գիտության ոլորտ՝ գիտահետազոտական եւ գիտատեխնիկական գործունեության իրականացումն ապահովող տնտեսության ոլորտների ամբողջություն»:

Հարց՝ այսինքն` ի՞նչ է նշանակում տնտեսության ոլորտների ամբողջություն և արդյո՞ք դա գիտության ոլորտ է:

5. «Սոցիալական գործընկեր` բուհի, գիտական կազմակերպությունների եւ գործատուների միջեւ համընդհանուր համաձայնեցված նպատակների իրականացմանը միտված գիտական, աշխատանքային, գործընկերային ու սոցիալական համագործակցության դրսեւորման ձեւ»:

Հարց՝ արդյո՞ք գործընկերը դրսևորման ձեւ է:

6. Օրենքում «գիտական խորհուրդ», «մասնագիտություն», «մասնագիտական ոլորտ» «դասախոսական կազմ», «դասախոս», «ուսումնական գործընթաց» և այլ ընդունված ու ծանոթ հասկացությունները վերացել են և փոխարենը ամբողջ օրենքը «ակադեմիական» է: Դա դեռ բավարար չէ, բուհը պետք է ունենա «ակադեմիական ազատություն»: Շատ հետաքրքիր է՝ ինչպե՞ս:

Հարց՝ ի՞նչ տրամաբանությամբ են վերացել ընդունելի հասկացությունները և փոխարինվել թարգմանություններով:

7. Ի՞նչ են հասկանում օրենքի հեղինակները «գիտահետազոտական, գիտատեխնիկական և աշխատանքային կրեդիտների (չափանիշների) համար», «սոցիալական փոխհատուցում», «ակադեմիական առավելություն», «բարձրագույն կրթության շրջանավարտների և ձեռք բերված արդյունքների մրցունակություն», «կրեդիտների կուտակման վերջնարդյունքների ձեռքբերման գնահատում»,«նախաձեռնողականության գնահատում», «ուսումնամեթոդական կանոններ», «շրջանավարտների փոխճանաչման շրջանակ», «արտաքին գնահատման վկայագիր», «բուհի ընդունելության շրջանակ»,«ընտրանքային գործընթաց» «հայ ազգային արվեստ…», «հետազոտահենք», «հավաստման կառույց» ասելով:

Իսկ ի՞նչ տարբերություն «ուսումնառության վարձ» և «ուսման վարձ» արտահայտությունների միջև:

8. «Կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող անձանց համար բարձրագույն կրթություն ստանալու կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիքի ապահովում»:

Հարց՝ ի՞նչ է սա ենթադրում:

9. Բացարձակ անհասկանալի է ինչ հիմքով են բուհերը զրկվում արդեն ստացած լիցենզիաներից, ապա նորից ստանում, հետո անցնում ինստիտուցիոնալ հավատարմագրման, ապա ծրագրային հավատարմագրման: Մեր տեղեկություններով, այդ բոլոր գործընթացները ֆինանսական լուրջ բեռ են բուհի համար:

Հարց՝ ի՞նչ նպատակով է արվում այս ամենը և ինչ հետևանքներ կունենա բուհերի համար:

10. Սույն օրենքով սահմանված է, որ լիազոր մարմնի ղեկավարը` ասել է թե ԿԳՄՍ նախարարը, նշանակում է բուհի կառավարման խորհրդի 9 անդամներից 5-ին, այսինքն անդամների 50 տոկոսից ավելին, որը բուհը դարձնում է կառավարելի և վերահսկելի՝ ըստ էության զրկելով բուհին ինքնուրույն որոշումներ կայացնելու և գործելու հնարավորությունից։

Հարց՝ արդյո՞ք սա բուհերի ինքնավարության սահմանադրական նորմի խախտում չէ և չի հակասում ՀՀ Սահմանադրության 38-րդ հոդվածի 3-րդ մասին, ըստ որի. ‹‹Բարձրագույն ուսումնական հաստատություններն օրենքով սահմանված շրջանակներում ունեն ինքնակառավարման իրավունք, ներառյալ ակադեմիական և հետազոտությունների ազատությունը»։ Ընդ որում, որ կառավարման խորհուրդներում փաստորեն ընդգրկված չեն ուսանողները:

11. Առաջին հայացքից թվում է, որ օրենքը տարածվում է ՀՀ-ում գործող բոլոր բուհերի վրա։ Սակայն հետագա ձևակերպումները հիմք են տալիս ենթադրելու, որ առկա են բազմաթիվ բացառություններ և ենթադրվում է, որ նման քանակով բացառությունների դեպքում օրենքը չի կարող կոչվել «Բարձրագույն կրթության և գիտության մասին» օրենք:

Հարց՝ արդյո՞ք պետք չէ լուրջ վերանայել Բարձրագույն կրթության եւ գիտության մասին ՀՀ օրենքը՝ թողնելով միայն այն հոդվածները, որոնք տարածվում են բոլոր բուհերի վրա առանց բացառության:

12. Ըստ էության վերանում է ուսանողների փոխատեղման երևույթը /ռոտացիան/:

Հարց՝ արդյո՞ք սա չի ստեղծի անարդար պայմաններ ուսանողներ միջեւ և չի հասցնում մրցակցային միջավայրի բացակայության: Պարզ է, որ ընդունելության քննությունների գնահատականները շատ հաճախ չեն արտացոլում ուսանողի ունակությունները, և արդյունքում բազմաթիվ սովորող ուսանողներ, որոնց առաջադիմությունը կլինի ավելի բարձր, չեն ստանա կրթաթոշակ, մինչդեռ ռոտացիան նպաստում է սովորողների առաջադիմությունը:

13. Ուսանողների նախաձեռնությամբ բուհում կարող են ստեղծվել ուսանողական տարբեր կառույցներ և միավորումներ։

Հարց՝ ի՞նչ նպատակ է հետապնդում ուսանողական միավորումների ստեղծումը օրենսդրությամբ հաստատելը, եթե կա ուսանողական խորհուրդ:

14. Օրենքում դրվում են տարիքային սահմանափակումներ` մինչև 65 տարեկան:

Հարց՝ արդյոք հակասություն չկա ՀՀ Սահմանադրության 29-րդ հոդվածով սահմանված տարիքից կախված խտրականության արգելքի սկզբունքի հետ:

15. Արդյոք անհրաժեշտության չկա՞ լուրջ վերանայել «Բարձրագույն կրթության և գիտության մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծը Ազգային ժողովի երկրորդ ընթերցմանը ներկայացնելուց առաջ: Եվ վերջապես, արդյոք պարտադիր պայմա՞ն չէ գրագետ օրենքի հաստատումը:

Պատրաստեց Գոհար ՀԱԿՈԲՅԱՆԸ

Համաձայն «Հեղինակային իրավունքի եւ հարակից իրավունքների մասին» օրենքի՝ լրատվական նյութերից քաղվածքների վերարտադրումը չպետք է բացահայտի լրատվական նյութի էական մասը: Կայքում լրատվական նյութերից քաղվածքներ վերարտադրելիս քաղվածքի վերնագրում լրատվական միջոցի անվանման նշումը պարտադիր է, նաեւ պարտադիր է կայքի ակտիվ հղումի տեղադրումը:

Մեկնաբանություններ (0)

Պատասխանել

Օրացույց
Մարտ 2021
Երկ Երե Չոր Հնգ Ուրբ Շաբ Կիր
« Փետ   Ապր »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031