«Իրատեսի» հարցերին պատասխանում է Գորիսի տարածաշրջանի հոգևոր հովիվ տեր ԱՀԱՐՈՆ քահանա ՄԵԼՔՈՒՄՅԱՆԸ։
–Վեհափառի հայտնի հայտարարությունից հետո չեն դադարում իշխանական շրջանակներից նրան և եկեղեցուն ուղղված քննադատությունները։ Ինչու՞ կաթողիկոսի խոսքը նման արձագանք ունեցավ։
-Քանի որ հարցազրույցը նաև համացանցում պետք է հայտնվի և տարբեր մակարդակի, իմաստության կամ տկարամտության սահմանների մարդիկ պետք է ընթերցեն, ուստի թող նախ կարդան այս պատմությունը և իրենց սրտում կհասկանան` ինչ որ կգրեն, կասեն, կխոսեն իմ ասածի վերաբերյալ վերջ-առաջ իրենց տուն են տանելու ու դրանցով են լցնելու իրենց տունը ու թող հետո ոչ մեկից չբողոքեն:
Մի վանական հասնում է մի գյուղ, որտեղ մարդիկ են հավաքվում, հայհոյում, չար ու վատ բաներ ասում, վանականը լուռ լսում է, ապա թե. «Գիտե՞ք, քիչ առաջ հարևան գյուղում էի, մարդիկ անուշահամ մրգեր հյուրասիրեցին, ես դրանք չվերցրի, ի՞նչ եք կարծում ի՞նչ արեցին նրանք այդ մրգերը»։ Մարդիկ պատասխանում են. «Ի՞նչ պետք է անեն, իրենց տուն են տարել»։ Ի պատասխան վանականն ասում է. « Բա դու՞ք ինչ եք տանելու ձեր տուն, հայհոյություններն ու ձեր զրպարտանքնե՞րը»:
Կարդացեք նաև
Ամեն մարդ օրավերջին որոշակի բան է տանում իր հետ իր իսկ տուն, ոմանք` հայհոյություններ, ոմանք` սուտ ու կեղծիք, ոմանք` անառակություններ, ոմանք` օրհնություններ… ու այդ ամենով լցնում իրենց տունը: Ով խելք ունի, թող հասկանա:
Անդրադառնալով հարցին` ասեմ, որ հետաքրքիր է շատ այն ամենը, ինչ տեղի է ունենում Վեհափառի հայտարարությունների հետ կապված. հորդորում են, որ քաղաքական հայտարարություն չանի, ոչինչ չասի, պարզապես կույր ձևանա: Ես էս կարգի անմիտներին հետ խոսեմ ավետարանի տողերով: Հովհաննես Մկրտիչը Հերովդեսին ասում է. «Քո եղբոր կնոջը քեզ կին առնելը օրինավոր չէ» (Մարկ. 6; 18), Հովհաննես Մկրտչի խոսքը` ուղղված Հերովդեսին, քաղաքակա՞ն է, թե՞ ոչ, երբ Քրիստոս Հերովդեսին ասաց. «Գնացե՛ք, ասացե՛ք այն աղվեսին… երրորդ օրը գործս կավարտեմ» (Ղուկ. 13; 31-33)։ Քրիստոս քաղաքական հայտարարությու՞ն արեց, թե՞ ոչ: Թող պատասխանեն:
Վեհափառը Հովհաննես Մկրտչի խոսքերով ընդամենը ասել է` օրինավոր չէ այս պանդեմիայի ժամանակ ռիսկային տարիքի մարդկանց պահել բանտում, որպես օրինակ շեշտադրելով ՀՀ երկրորդ նախագահի անունը: Վեհափառը ամբողջական իրավունք ունի նաև հենց Քրիստոսի օրինակով դիմելու, և թող ոչ ոք իր աղիների գալարումով ու տկարամտությամբ չվայրահաչի:
Կամ ո՞վ է ասել, որ աղանդապաշտ ու աղանդավոր, այլասերված, օտարների փողով հայի դեմ պատերազմի ելած անհայրենիք տականքները, որոնք օտարների շահերն են սպասարկում, որ պատեհ առիթով կարող են հառնել, ճանապարհներ փակել, պետք է պետական ու գործադիր բարձր պաշտոններ զբաղեցնեն, Ամենայն Հայոց Վեհափառը իրավունք չունի ասելու` խոցելի խավերի հանդեպ հետևողական եղիր:
Ի գիտություն տգիտամանիայով տառապող բանականությունը կորցրած երկոտանի բանսարկուների. մենք` հոգևորականներս, ունենք մի բան, որ այս աշխարհում ոչ ոք չունի. դա մեր խոսքն է, ու թող զգուշանան, ես կասեի` շա՜տ զգուշանան:
–Նախօրեին Նիկոլ Փաշինյանը հայտարարեց, որ հեղափոխությունից հետո հոգևորականները հիասթափված են, ընդգծելով. «Հայաստանում որքան ընդգծվում է գաղափարական իշխանության գոյության փաստը, արժեքներ է փորձում սերմանել, այնքան ավելի ակնհայտ է դառնում Հայաստանում հոգևոր կյանքի սակավությունը և գաղափարների և արժեքների սերմանման հարցում ունի մեծ բացեր, ինչը առաջացնում է լրջագույն հիասթափություն, դիսկոմֆորտներ: Մենք շատ դեպքերում տեսնում ենք ավելի շատ հոգևորականության գործունեության մեջ երբեմն քաղաքականություն, քաղաքական ինտրիգներ, քան Աստվածաշնչից և նրա գաղափարախոսությունից բխող գործունեություն»: Ինչպե՞ս եք վերաբերվում երկրի ղեկավարի նման գնահատականին և Ձեր դիտարկմամբ, այդ ի՞նչ «արժեքներ» է իշխանությունը սերմանում։
-Հիասթափվա՞ծ: Ծիծաղելի է: Իսկ ի՞նչ արժեքներ են դավանում նրանք, դուք գիտե՞ք, տրանսգենդերային այլասերվածությա՞ն, աղանդավորությա՞ն: Դրանց դեմ խոսելը, քննադատելը քաղաքականությու՞ն է: Կամ իրենց աղանդավորներին կարելի է քաղաքական պաշտոններ զբաղեցնել, իսկ մեզ քննադատել` ո՞չ:
Ես իրենց գալուց մեկ տարի առաջ եմ ասել իմ համայնքին, որ մեծ դավադրություն է կազմակերպված ՀԱՅ ՏԵՍԱԿԻ հանդեպ, և այսօրվա հակաքրիստոսի խամաճիկը պիտի լինի ղեկավար, անունն էլ եմ ասել: Ս. Սարգսյանի սահմանադրական բարեփոխմանը, ես կասեի` չարափոխմանն էլ եմ դեմ եղել ու իմ համայնքին ասել եմ, որ սա հայակործան ծրագիր է, և ով կողմ քվեարկի, իր ընտանեկան սրբության դեմ է քվեարկում, չէի սխալվում: Դե անունը դնենք ընտրություն, հասկացողը կհասկանա: Այդ հանրաքվեի ժամանակ Գորիսը 2-րդ տեղը բռնեց։
Նաև ասել եմ, որ այս ներկայիս «սահմանադրական փոփոխություն» կոչվող խեղկատակությունը հայասպան գործունեության տանող ուղի է, ինչի համար Վեհափառի կարգադրությամբ նկատողություն եմ ստացել, բայց ես դա ՊԱՏՎՈԳԻՐ եմ անվանում, որովհետև գիտեմ` որ մի Հուդան է մատնել իմ խոսքերը. նա, ով իմ ձեռից Հաղորդություն ստացավ, և շատ ուրախ եմ, քանի որ անհայրենիքների ճնշման արդյունքում է եղել: Սրանից ժամանակներ առաջ ես նաև իմ համայնքին ասել եմ` մեծ համաճարակ և մեծ պատերազմ է սպասվում, տարեկան հաց ունեցեք, նախանցած տարի, եթե չեմ սխալվում… որովհետև տեսել եմ, էլ չշարունակեմ:
Ես տեսել եմ իրենց գալը, տեսել եմ նաև իրենցից ոմանց դառը վախճանը: Այնպես որ ապաշխարեք, պարոնա՛յք, ապաշխարեք, ապաշխարելով հանդերձ դուք բոլոր հնարավորություններն ունեք ստուգելու իմ ասածի իսկությունը, նաև այն բաների մասին, որ շատ վախենալու են, բայց հիմա չեմ ասի, որովհետեւ հավատում եմ` ապաշխարությունը կփրկի:
Իսկ քահանաներին ծնկի բերելու տկարամիտների արտահայտություններին ժպիտով եմ մոտենում: Ի դեպ, քահանաներին դատի տալը հատուկ է աղանդավորներին: Քրիստոնյա համայնքը պետք է խորհի այդ մասին:
Մենք հիմա մասնակից ենք խեղկատակների թատրոնի: Քաղաքականության մասով արդեն խոսեցի Ձեր նախորդ հարցերից մեկում: Իսկ ի՞նչ եք կարծում, ոմանք իրենց Պապ թագավոր պետք է հռչակեն, այլասերվածներին, աղանդավորներին, օտարերկրյա հայատյաց հուդաների պետք է սեփական պաշտպանության տակ առնեն, բարձր պաշտոնների նշանակեն, հարձակում գործեն Եկեղեցու, ավանդական ընտանիքի և այն ամեն սուրբ բանի վրա, որ ՀԱՅ-ի հետ է կապված, ամեն սրբության վրա… փորձեն երկիրը կործանել, իսկ հայ հոգևորականը կողքից պետք է նայի, թե ինչպես է կործանվում Հայոց երկիրը և լռի՞։ Կարծում եմ, որ նոր Վարդանանք է հասունանում Հայոց մեջ, բայց այս անգամ ոչ թե պարսիկ Շապուհի բռնի կրոնափոխության, այլ ներսի շապուհիկների դեմ:
Ի դեպ, Աստվածաշունչն ասում է. «Անզգամի կործանումով իմաստունն ավելի իմաստուն է դառնում»: Դե, Պապը անզգամ էր, նրա կործանմանը նայելով` պետք է առավել իմաստուն լինել: Մեկ ուրիշ տեղ էլ. «Անմիտների զվարճանքը սխալ գործելն է, իսկ իմաստությունը խոհեմի ուրախությունն է» (Առակներ 10։ 23)։
«Արդարների լեզուն ընտրյալ արծաթ է, իսկ չարի մտքերը անարժեք են: Շատերը սնվում են արդարների բերանից, իսկ հիմարները մեռնում են խելքի բացակայությունից» (Առակներ 10: 20-21)։
Զրույցը`
Ռուզան ԽԱՉԱՏՐՅԱՆԻ
Հոդվածն ամբողջությամբ՝ «Իրատես» թերթի այսօրվա համարում:
որքան թույն, մաղձ ու վիրավորական բառեր կային այս փիլոնավորի խոսքի մեջ: Տհաճ էր կարդալը
Հարգելի « Առավոտ »
Զարմանալի է, որ այս անհատի թունոտ, ես կասեի մարդատյաց « գոհարները » տեղ են գտել Ձեր էջերում, ծայրից ծայր անմարդկային եւ վիրավորական : միթե սա Եկեղեցու սպասավոր է՞,