2020 թ. մարտի 16-ից՝ 18։30-ից մինչև ապրիլի 14-ը՝ 17։00-ն, ՀՀ-ում հայտարարվել է արտակարգ դրություն, որով պայմանավորված՝ սահմանափակվել է մարդկանց ազատ տեղաշարժը։
Առանց պարետատան սահմանած փաստաթղթերի տեղաշարժման և անձնական տրանսպորտային միջոցներով երկուսից ավելի անձանց տեղափոխման դեպքում քաղաքացիները կարող են ենթարկվել վարչական պատասխանատվության՝ նվազագույն աշխատավարձի հարյուրապատիկից երկուհարյուրհիսնապատիկի չափով տուգանքի, իսկ նշված սահմանափակումները պահպանելու նկատմամբ վերահսկողություն իրականացնում է ՀՀ ոստիկանությունը։
Հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ ՀՀ-ում արտակարգ դրությամբ պայմանավորված պետական մարմինների կողմից իրականացվող վարչարարության ընթացքում առավել հաճախ վարչական վարույթներ հարուցվում են վերը նշված պահանջների խախտման դեպքերով, ՀՔԱՎ-ը այս վերլուծության շրջանակներում անդրադառնում է ՀՀ ոստիկանության կողմից իրականացվող վարչարարության իրավաչափությանը՝ Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ ՀՀ օրենսգրքի համատեքստում։
ՀՀ ոստիկանության կողմից հրապարակված տեղեկությունների ուսումնասիրությունը ցույց է տալիս, որ այդ հրապարակումները տեղեկություններ են պարունակում այն դեպքերի վերաբերյալ, երբ տեղաշարժման կանոնները խախտած անձանց նկատմամբ կազմվել են վարչական իրավախախտման վերաբերյալ արձանագրություններ: Նշված հրապարակումներում անդրադարձ չի կատարվում այն դեպքերին, երբ անձը խախտել է տեղաշարժման կանոնները, սակայն դրա վերաբերյալ վարչական իրավախախտման արձանագրություն ոստիկանության կողմից չի կազմվել և առաջին հայացքից տպավորություն է ստեղծվում առ այն, որ քննարկվող զանցանքը կատարող բոլոր անձանց նկատմամբ ՀՀ ոստիկանությունը դրսևորում է միատեսակ վարքագիծ՝ վերջիններիս վերաբերյալ կազմելով վարչական իրավախախտում կատարելու վերաբերյալ արձանագրություն: Մինչդեռ, նման փաստը հերքվում է լրատվական կայքերում հրապարակված որոշ տեղեկություններով:
Կարդացեք նաև
Ամփոփելով արտակարգ դրության պայմաններում վարչարարութուն իրականացնող ՀՀ ոստիկանության վարքագիծը՝ արձանագրում ենք, որ տեղաշարժման կանոնների պահպանման նկատմամբ հսկողություն իրականացնելու ընթացքում ՀՀ ոստիկանությունը խախտում է վարչարարության հիմնարար սկզբունքներից օրինականության և կամայականության արգելքի սկզբունքները, միատեսակ փաստական հանգամանքների նկատմամբ դրսևորում է կամայական և անհավասար մոտեցում, որը բերում է անձանց՝ սահմանադրությամբ երաշխավորած իրավահավասարության իրավունքի խախտմանը:
Առաջարկություններ
Ամփոփելով սույն վերլուծությամբ բացահայտված խնդիրները, առաջարկում ենք՝
✅Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ 1985 թվականի դեկտեմբերի 6-ի օրենսգրքի 182.3-րդ հոդվածը 10-րդ մասը խմբագրել հետևյալ բովանդակությամբ՝
«Արտակարգ իրավիճակի հիմքով հայտարարված արտակարգ դրության ընթացքում որպես սահմանափակում նախատեսված պարտադիր մեկուսացման կամ ինքնամեկուսացման կանոնները խախտելը»։
Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ 1985 թվականի դեկտեմբերի 6-ի օրենսգրքի 182.3 հոդվածը լրացնել նոր մասով հետևյալ բովանդակությամբ՝
«Արտակարգ իրավիճակի հիմքով հայտարարված արտակարգ դրության ընթացքում ազատ տեղաշարժվելու իրավունքի սահմանափակումները խախտելը՝ բացառությամբ սույն օրենսգրքի 182.3 հոդվածի 10-րդ մասով նախատեսված իրավախախտումների»:
✅ Իրավախախտումն առաջին անգամ հայտնաբերելու դեպքում բավարարվել բանավոր դիտողությամբ:
✅ Հետևել ՀՀ օրենսդրությամբ սահմանված պահանջների պահպանմանը։
✅ Բացառել քաղաքացիների նկատմամբ տարբերակված մոտեցում ցուցաբերելը:
ՀՔԱՎ