Լրահոս
Օրվա լրահոսը

Արշակավանը Պապի գերեզմանափոր

Փետրվար 01,2020 14:00
miqayel hayrapetyan

Մանիպուլյացիա 1. Քաո՞ս՝ լոգիստիկայի փոխարեն

Արձանագրենք, որ ստորեւ ասվելիքն ամենեւին մերժման միտում չունի, այլ քննադատելու, որ «հոգեպես տառապել է նշանակում», ինչպես Գարեգին Նժդեհը կասեր: Թեեւ միանգամայն պատրաստ ենք օրվա տերերի խլշկոտելու եւ թշնամանալու ազատությանը. Ազատությունն, ամեն դեպքում, բարձրագույն արժեք է:

Հանրային գիտակցությունը մանիպուլացնում են ամենուր, հատկապես ժողովրդավարական երկարատեւ ավանդույթներ չունեցող երկրներում: Ճշմարտանման սուտն անցկացնելու համար օգտագործվող մանիպուլյացիաներից է հանրային գիտակցության մեջ անորոշություն եւ խառնաշփոթ ստեղծելը:

Դրանք առաջացնում են տագնապ, խուճապ, վախ, ապա՝ համակերպում սեփական շահերը վնասող գաղափարին: Պղտոր ջրում հեշտ է ձուկ որսալը: Օրինակ, չի բացառվում, որ մեր Կրթության… լայնատարած անվանմամբ նախարարությունն ունի որոշ տեսլական, թե ի՛նչ ելքային տվյալներ է ակնկալում մանկապարտեզից, դպրոցից, բուհից, հետբուհական կրթությունից:

Կրթությունը ենթադրում է շարունակականություն, փոխկապակցվածություն: Դեռ աստիճանաբար՝ դասարան առ դասարան չփոխած մանկապարտեզի, ապա եւ՝ հանրակրթության ծրագրերը, բուհում հեղափոխական վիրահատություն կատարելը նման է դեռ հիմքերը չսարքած շենքի եվրավերանորոգման համար պարագաներ գնելուն: Դա վերաբերում է նաեւ միկրոհամակարգերին: Ամենապարզունակ մի օրինակ. հնարավո՞ր է, ասենք, մաթեմատիկայի 7-րդ դասարանի դասագրքում փոփոխություն անել, երբ դրա պահանջներին չի համապատասխանեցվել 6-րդ դասարանինը: Մի՞թե կարելի է հայոց լեզուն՝ մեր ազգային գոյության միակ գրավականը, հանել բուհերի ոչ հումանիտար բաժիններից, երբ մայրենիի հանրակրթական իմացությունը, գրագիտությունը զրոյից գրեթե այն կողմ չէ: Կարող եմ հրապարակել հարյուրավոր ուսանողների գրած դիմումները:

Այնտեղ հոդաբաշխ խոսք գրեթե հնարավոր չէ գտնել, թեեւ երկու-երեք դասաժամ բացատրվել են դիմումի գրության ձեւը, պարունակվող տրամաբանական խմբերը, գրատախտակին թողնվել է ձեւանմուշը: Այսինքն՝ դպրոցում անցել են ուղղագրություն, դիմում գրել, բայց արդյունքն ավելի քան ողբերգական է. հիմա ի՞նչ՝ սկսենք բուհի՞ց, թե՞ դպրոցից: Դեռ մի կողմ թողնենք, թե դպրոցի ինչի՛ց է պետք սկսել՝ հայեցակարգի՞ց, ծրագրի՞ց, մեթոդիկայի՞ց, ուսուցչի աշխատավարձի՞ց… Իհարկե, միանգամայն ճիշտ են իշխանությունները, որ քերականություն պետք չէ բուհերի ոչ հումանիտար բաժիններում (առայժմ մի կողմ թողնենք, որ լեզուն միայն փոքրիկ մասով է քերականություն): Այս ճշմարտությունը նետելով հանրային գիտակցության մեջ՝ հետապնդվում է մեկ նպատակ … ավելորդ բաները պետք է հեռացնել:

Հանրային գիտակցությունը նախապատրաստվել էր ավելորդությունները հեռացնելու գաղափարին, ինչը ենթագիտակցական մակարդակում ասոցացվել էր օլիգարխական ավելորդ շքեղության, պաշտոնյաների ավելորդ մեքենաների, արտոնյալ խավի ավելորդ անպատժելության հետ: Երբ նետվում է հաջորդ միտքը՝ հանել բուհերից հայոց լեզուն, աշխատում է ասոցիատիվ մեխանիզմը, եւ հանրությունն արդեն պատրաստ է ողջունելու հերթական ավելորդությունից հրաժարումը:

Ընդվզում են հիմնականում բանասերները, ովքեր խնդիրը պատկերացնում են ներսից, իսկ հանրությունը մի տեսակ անհաղորդ է… մանիպուլյացիան կատարել է իր դերը: Հետո իմ սիրելի Վարչապետը զարմանում է, որ միայն բանասիրականի ուսանողներն են դեմ, քանի որ իրե՛նց շահերն է շոշափում:

Այսպես, հանրության գիտակցության մեջ նեղ էգոիստներ են ընկալվում անիծյալ բանասերները, որոնք չեն զորում ասել. «Երբ Մեծ Բրիտանիայում հանքահոր է փակվում կամ Գերմանիայում օդագնացության ռեֆորմ է արվում, մի՞թե առաջինը հենց հանքափորները կամ օդաչուները չեն ընդվզում, իսկ ինչո՞ւ երբ Արարատյան դաշտում ջրարբիացման շրջանում հողագործի ջուրը կտրում են, ՊԵԿ աշխատակիցները կամ ատամնատեխնիկները պետք է փակեն միջպետական ճանապարհները»:

Այսպես հանրային գիտակցության մեջ խեղվում է էգոիզմի սահմանը՝ մխրճվելով իրավունքի պաշտպանության դաշտ: Մանիպուլյացիան էլ հենց այն է, երբ ակնհայտ վնասակար գործունեության մասին հարցեր չեն առաջանում (դրանք նախապես կանխված են քարոզչական հրետանային նախապատրաստմամբ), եւ մարդն ակամա գործում է իր շահերին դեմ: Նույն մանիպուլյացիան է իրականացվում, երբ ասվում է, թե Հայաստանում հիգիենան պետք է բավարարի քաղաքակիրթ երկրների չափանիշերին: Կա՞ որեւէ բանական մարդ, որ չուզենա դա: Հանրային միտքը պատրաստ է:

Պետք է միայն ավելացնել, թե որպես առաջին քայլ ինչի՛ց ենք սկսում: Սկսում ենք գյուղացիներին արգելել սեփական անասունը մորթելո՞ւց: Սրա դեմ ընդվզում են միայն նրանք, ովքեր խնդիրը գիտեն ներսից, կորուստների չափը զգում են սեփական մաշկի վրա: Հիմա էլ էգոիստը՝ Հայաստանի քաղաքակիրթ դառնալն իբր չուզողը, գյուղացին է, որն ասում է, թե պետք է նախ այդ քաղաքակիրթ սպանդանոցը ողջամիտ հեռավորության վրա կառուցել՝ հետո նոր իրեն արգելել: «Դուխովիկները» գոնե հայ կինեմատոգրաֆի լավագույն նմուշներից մեկից՝ «Մենք ենք մեր սարերից» տեղեկանային ոլորտին եւ հիշեին, թե ո՛վ է ոչխար գնողը եւ ո՛վ՝ չվաճառողը:

Նույն մանիպուլյացիան է, երբ ասվում է, թե Հայաստանի ապագա հպարտ, ենթադրաբար՝ նաեւ երջանիկ, քաղաքացին ոչնչով պակաս չէ ֆրանսիացի կամ ամերիկացի նորածնից, նա՛ էլ իրավունք ունի ծնվելու ժամանակակից բուժտեխնիկայով հագեցած ծննդատներում: Կգտնվի՞ որեւէ մտագար, որ դեմ լինի այս հրաշալի գաղափարին:

Չի՛ գտնվի: Բայց փոխանակ այդ վատ ծննդատները արդիականացնելու, բրենդային դարձնելու, դեպի իրենց՝ Երեւանից ու նույնիսկ օտարներին հրապուրելու, սկսում ենք փակելն այն դեպքում, երբ Վարչապետն ասում է, որ գումարներ կան, ծրագրեր են պետք: Կարծում եմ՝ Վարչապետը չի ստում, այլ ոլորտային իշխողներն են անծրագիր ու սահմանափակ գաղափարով: Ո՞ւմ են պետք նրանք, ովքեր ծրագիր ու գաղափար, երազ ու տեսլական չունեն, ում ծրագիրն ու գաղափարը սկսվում եւ ավարտվում է փակելով, արգելելով՝ հայոց լեզվից մինչեւ ծննդատուն, մանկատուն ու սպանդանոց: Հիմա էլ առաջին էգոիստը հին ծննդատներում աշխատող բուժանձնակազմն է:

Հետո արվում է հաջորդ մանիպուլյացիան, իբր խոսքը ոչ թե հեռավորության, այլ մարդկանց քանակի մասին է: Իհարկե, շատ գյուղերի բնակչություն երեւանյան մեկ բազմահարկի չափ էլ չէ. բայց չէ՞ որ այդ բազմահարկերը միմյանցից 20-30 կիլոմետր հեռավորության վրա չեն: Աճպարարությունը, լավագույն դեպքում՝ անգիտությունն ակնբախ է: Ասվեց մեկ ճշմարտություն՝ գյուղերի բնակչության մասին, որի տակ վարպետորեն լղոզվեց հիմնական երկու ճշմարտություն՝ բուժհաստատությունների որակը եւ գյուղերի հեռավորությունը հիվանդանոցներից, չափի միավորի փոխարեն վարպետորեն սահեցվեց քանակի միավորը:

Ամո՛թ է, Հայաստանում դեռ հասկացողներ մնացել են: Խնդիրը հեղափոխական մեթոդոլոգիայի մեջ է. «Այս հին աշխարհը կքանդենք մենք/ Մինչեւ հիմքերը, եւ հետո/ Մեր նոր աշխարհը կշինենք մենք»: Հեղափոխական անիծյալ երգի անիծյալ փիլիսոփայություն, որ որդեգրել ենք:

Ողբերգությունն այն է, որ քաոսի մանիպուլյացիան հանգեցնում է հասարակության բեկորացման, ատոմիզացիայի, արժեքային ուղղորդիչների կորստի: Իսկ քաոսի պարագայում մենք որպես պետություն անպաշտպան ենք դառնում հնարավոր արտաքին ոտնձգությունների հանդիման: Ինչպես ասում էին ժամանակին՝ ելք կա. եւ այդ ելքն այն է, որ վերջապես հասկացվի … նորը սարքելուն համընթա՛ց եւ համաչա՛փ պետք է քանդվի հինը, հինն ու նորը հաղորդակից անոթներ են: Պետք է վերջապես հասկանալ, թե ո՛րը որի՛ց հետո է:

Ափսոս է Հայաստանը, որ դարձնենք մի նոր Արշակավան՝ սրանից բխող ողբերգական վախճանով: Պապ թագավորը հայտնի ճակատագրին արժանացավ նաեւ այն պատճառով, որ իրենից առաջ հայրն Արշակավան էր սարքել…

Միքայէլ ՀԱՅՐԱՊԵՏԵԱՆ
Պահպանողական կուսակցության նախագահ
«Առավոտ» օրաթերթ
31.01.2020

Համաձայն «Հեղինակային իրավունքի եւ հարակից իրավունքների մասին» օրենքի՝ լրատվական նյութերից քաղվածքների վերարտադրումը չպետք է բացահայտի լրատվական նյութի էական մասը: Կայքում լրատվական նյութերից քաղվածքներ վերարտադրելիս քաղվածքի վերնագրում լրատվական միջոցի անվանման նշումը պարտադիր է, նաեւ պարտադիր է կայքի ակտիվ հղումի տեղադրումը:

Մեկնաբանություններ (0)

Պատասխանել

Օրացույց
Փետրվար 2020
Երկ Երե Չոր Հնգ Ուրբ Շաբ Կիր
« Հուն   Մար »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829