Լրահոս
Օրվա լրահոսը

Կրթական բարեփոխում այստեղ և հիմա  

Մարտ 24,2019 20:08

Նախորդ հոդվածում անդրադարձել ենք կրթական հաղորդակցության և բաց տարածության ստեղծմանը: Որքան անփոխարինելի է հաղորդակցումը կրթական իրական տարածության մեջ, նույնքան լայն են կրթական վիրտուալ տարածության հնարավորությունները: Տեխնոլոգիաները կրթական հեղափոխություն իրագործելու հզոր միջոց են:

Ցավոք, մեզանում դրանք հիմնականում արժևորվում են կրթական հաստատությունների տեխնիկական հագեցվածության կամ տեխնոլոգիական գիտելիքների փոխանցման առումով: Ներկա իրավիճակում մեր կրթական համակարգի շատ խնդիրներ հնարավոր է լուծել` հենց վիրտուալ կրթական տարածությունը օգտագործելով: Հավատարիմ մնալով եղած լավագույն փորձը արժևորելու իմ սկզբունքին`չեմ կարող չնշել մեզանում Մխիթար Սեբաստացի կրթահամալիրի փորձը կրթական էլեկտրոնային բաց ռեսուրսներ ստեղծելու և բոլորի համար հասանելի լինելու առումով: Ստեղծելու և նվիրելու գնահատելի մշակույթի օրինակ է այս կրթահամալիրը:

Հաջորդիվ ներկայացնելու եմ  երեք էլեկտրոնային հարթակների մոդելներ, որոնց միաժամանակյա ստեղծումը հնարավոր կդարձնի կրթական գործընթացի շոշափելի հեղափոխություն այստեղ և հիմա: Ավելի առարկայական խոսակցության համար  կներկայացվի մոդելը, իսկ հետո` մեր ներկա իրավիճակում դրա անհրաժեշտության, ակնկալվող արդյունավետության հիմնավորումը:

Առաջին մոդելը դասավանդողների համար կրթական միասնական էլեկտրոնային հարթակի ստեղծումն է: Այս պարագայում խոսքը դասավանդման ընդհանուր  հմտությունների, կրթական մեթոդների և կիրառական փորձառության մասին է(կոնկրետ առարկաների գծով դեռ կանդրադառնանք): Քանի որ դասավանդողի ազդեցության գործակիցը շատ ավելի մեծ է հանրակրթության մեջ, և խնդիրներն էլ այստեղ շատ են, ես մոդելը կնկարագրեմ ուսուցիչների միասնական հարթակի օրինակով:  Սակայն կրթական աստիճանի նպատակներին  համապատասխանեցված կառուցվածքով`  այն կիրառելի է նաև միջին մասնագիտական և բուհական համակարգում:

Այս մոդելը իրագործելու համար դարձյալ անհրաժեշտ է մենթոր ուսուցիչների խումբ: Մրցույթով պահանջվող ունակություններով, որոշակի փորձառությամբ մարդկանց բացահայտելը խնդիր չէ: Կարևոր է, որ այս մոդելը գործարկելու ընթացքում ևս երևան կգան մենթորության և քոուչինգի կարողություններ ունեցող դասավանդողներ: Էլեկտրոնային համապատասխան ծրագրով նույն հարթակում ընդգրկվում են Հայաստանում, գուցե նաև սփյուռքում դասավանդող բոլոր ուսուցիչները: Այդ հարթակի կառուցվածքում լինի ամեն  ուսուցչի անհատական էջը և բոլորի համար ընդհանուր բաժինը:

Մենթորների կողմից նախապես մշակված հաջորդականությամբ և նրանց ուղղորդմամբ այս հարթակում ծավալվի ընդհանուր կրթական, մանկավարժական խնդիրների, լուծման տարբերակների, առաջարկների տեսքով հաղորդակցում: Ենթադրենք շաբաթվա համար ընտրվում է կրթական որևէ թեմա` աշակերտի վարքի իրավիճակ, որևէ մեթոդ, կրթական մարտահրավեր և այլն: Հարթակում ներկայացվում են դրա վերաբերյալ հոդված, տեսակետ, հարցեր: Ամեն ուսուցիչ հնարավորություն ունի իր մեկնաբանությունը գրելու (ինչպես մեզ հարազատ սոցիալական ցանցում), իր փորձառությունը կամ հիպոթեզը ներկայացնելու: Եվ որ շատ կարևոր է, հնարավորություն ունի կարդալու, արձագանքելու իր գործընկերոջը, իր փորձառությամբ գտած լուծումները ներկայացնելու և թեմայի շրջանակում իրական կրթական երկխոսություն ունենալու:

Ամեն մեկը ունի իր էջը, որտեղ երևում են իր մասնակցության բոլոր քայլերը: Եվ եթե բացահայտում ես քեզ համար հետաքրքիր մի ուսուցչի, կարող ես իր էջի միջոցով հաղորդակցվել հարթակում նրա ստեղծածին կամ ասածին: Էլեկտրոնային միասնական հարթակի կառուցվածքային դետալները կարող են քննարկվել, ես ընդհանուր մեխանիզմն եմ պատկերում: Առարկայական պատկերացնելու համար ես կընտրեմ  սոցիալական կրթությանը վերաբերող պայմանական օրինակ, որը ցույց կտա մոդելի կիրառման մեխանիզմը: Այս շաբաթ այս հարթակում քննարկվում է հետևյալ հարցը`«Ամենօրյա հանրային կյանքում`  տրանսպորտ, փողոց, սոցցանց, ինչ տիրապետող մերժելի վարքագիծ եք նկատում: Ձեր առարկայի շրջանակում ինչպես եք պատկերացնում աշակերտների վրա դրական ազդեցությունը»:

Մի շաբաթվա ընթացքում ուսուցիչը հնարավորություն է ունենում այս թեմայով հոդված կարդալու, այն մեկնաբանելու, մի քանի ուրիշ մեկնաբանություն կարդալու, եթե փորձ ունեցել է, դա ներկայացնելու,  ժխտելու կամ պատկերացնելու իր հնարավոր ազդեցության ճանապարհը: Ակադեմիական մանկավարժական թեմաների համար ևս արդյունավետ հաղորդակցման անսահման հնարավորություններ ստեղծող մոդել է:

Նման մոդելով հնարավոր է նաև խնդրի լուծման տարբերակի միասնական փորձարկում և դրա հետադարձ քննարկում նույն այս հարթակում: Այսօր համացանցում  կրթական ահռելի բաց ռեսուրսներ կան, նաև  մանկավարժության վերաբերյալ: Նման հարթակի միջոցով մի քանի մենթորների և թարգմանիչների համակարգված աշխատանքի շնորհիվ կարող ենք մեր դասավանդողների համայնքի համար այդ ռեսուրսի հետ ևս ստեղծագործաբար հաղորդակցվելու հնարավորություն ստեղծել: Եվ ստեղծել համեստ ֆինանսական միջոցներով, շատ կարճ ժամանակում:

Մասնագիտական զարգացման նման հարթակի միջոցով մենք հիմնում ենք մտածող, որոնող, ինքնադրսևորվող, ինքնազարգացող ուսուցչական համայնք: Ուսուցիչ, որը ներգրավված է կրթական զրույցներում: Ամեն օր ընդամենը կես ժամ նման հարթակի «առաջադրանքների» կատարման մեջ ներգրավվելով`մենք կունենանք ամեն օր իրապես  հեղափոխվող  ուսուցիչ և կրթական գործընթաց:

Թե առաջին հայացքից պարզ այս մոդելը ինչով է նպատակահարմար  մեր կրթական ներկա իրավիճակի համար, ինչ մուլտիպլիկատիվ ներգործություն կունենա դրա վրա, ինչ երաշխավորված արդյունքներ կունենա, կվերլուծենք հաջորդ հոդվածում: Ինչպես նաև կանդրադառնանք դասավանդողների վերապատրաստման և գնահատման համակարգերի հետ նման մոդելի առնչությանը:

 

 Քրիստինե ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ

Համաձայն «Հեղինակային իրավունքի եւ հարակից իրավունքների մասին» օրենքի՝ լրատվական նյութերից քաղվածքների վերարտադրումը չպետք է բացահայտի լրատվական նյութի էական մասը: Կայքում լրատվական նյութերից քաղվածքներ վերարտադրելիս քաղվածքի վերնագրում լրատվական միջոցի անվանման նշումը պարտադիր է, նաեւ պարտադիր է կայքի ակտիվ հղումի տեղադրումը:

Մեկնաբանություններ (0)

Պատասխանել

Օրացույց
Մարտ 2019
Երկ Երե Չոր Հնգ Ուրբ Շաբ Կիր
« Փետ   Ապր »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031