Պաշտոնական Թեհրանը բազմիցս հայտարարել է Պարսից ծոցն ու Սեւ ծովը կապող միջանցքի ստեղծման գաղափարի մասին, որի գործարկումը կարող է կայանալ Հայաստանի, Ադրբեջանի, Վրաստանի ու Իրանի մասնակցությամբ: Չկա՞ն մտավախություններ, որ Հայաստանը կարող է դուրս մնալ տարածաշրջանային այս ծրագրից եւ նախապատվություն կտրվի Ադրբեջանով միջանցքի ստեղծմանը, «Առավոտն» այս հարցն ուղղեց ԵՊՀ իրանագիտության ամբիոնի վարիչ, արեւելագետ Վարդան Ոսկանյանին:
«Խոսքը գնում է երկու ուղիների մասին: Այսինքն, եթե Հայաստանը մասնակցում է, ապա մասնակցում է Վրաստանի եւ Իրանի հետ միասին, այս դեպքում Ադրբեջանի տարածքի կարիքը չի լինի: Ադրբեջանի պարագայում էլ` նրանք Հայաստանի մասնակցության կարիքը չեն ունենա: Մեր մտավախությունները կարծում եմ, ամենեւին տեղին չեն: Հայաստանում շատ հաճախ տարբեր ծրագրերի հանդեպ արձագանքը առաջին հերթին հիմնված է լինում վախի, կամ անհանգստության վրա` արդյոք մենք դուրս չենք մնա՞, արդյոք մենք կարո՞ղ ենք, արդյոք դա վտանգավոր չէ՞ մեզ համար… Կարծում եմ, մենք պետք է ավելի համարձակ լինենք ինչպես փորձագիտական, այնպես էլ պաշտոնական մակարդակում», ասաց Վարդան Ոսկանյանը:
«Իրանական կողմը բոլոր մակարդակներով հայտարարել եւ հայտարարում է, որ Հայաստանը պետք է, անպայման, մաս կազմի Պարսից ծոցը Սեւ ծովին կապող միջանցքին եւ այդ մասնակցությունը պետք է լինի թե՛ ավտոմայրուղու, թե՛ երկաթուղային ծրագրի իրականացման միջոցով` թե՛ Հայաստան-Իրան երկաթուղու շինարարությամբ, եւ թե՛ Հայաստանում Հյուսիս-Հարավ ավտոմայրուղու կառուցման ավարտի արդյունքում: Իրանը Հայաստանը մշտապես դիտարկում է որպես այս միջանցքի կարեւորագույն օղակներից մեկը: Հայաստանում եւս բազմաթիվ պաշտոնյաներ հայտարարել են, որ Հայաստանը մասնակցելու է այս ծրագրերին, եւ նաեւ որոշակի քայլեր են ձեռնարկվել եւ ձեռնարկվում, չնայած` ոչ ամբողջությամբ գոհացուցիչ, Հյուսիս-Հարավ ավտոմայրուղին կառուցելու նպատակով», հավելեց մեր զրուցակիցը:
ԵՊՀ իրանագիտության ամբիոնի վարիչ, արեւելագետ Վարդան Ոսկանյանի հետ հարցազրույցն ամբողջությամբ` կարդացեք հունիսի 27-ի տպագիր «Առավոտ»-ում:
ԷՄՄԱ ԳԱԲՐԻԵԼՅԱՆ
Լուսանկարը` Վարդան Ոսկանյանի ֆեյսբուքյան էջից: