Լրահոս
ՄԻՊ-ն էլ տեղյա՞կ չէ
Օրվա լրահոսը

Ինչո՞ւ են համշենահայերն ասում, որ իրենք ոչ թե համշենահայ են, այլ համշենցի. մեկնաբանում են համշենահայերը

Հուլիս 23,2014 19:33

Պարզվում է՝ Թուրքիայում ոչ բոլոր համշենցիներն են խոսում համշենահայերենով: Վերջինով հաղորդակցվում են միայն Խոփա և Բորչկա գավառներում, իսկ մնացած գավառներում լեզուն գրեթե մոռացության է մատնված:

Այս մասին այսօր լրագրողների հետ հանդիպման ժամանակ ասացին ԹուրքիայիԽոփաքաղաքիցՀայաստանժամանածհամշենահայեր ԱսլանՋանջը և ՌեմզիԳեդիքը, որոնք ընդհանուր գծերով ներկայացրին համշենահայերի կյանքը:

ՌեմզիԳեդիքի տեղեկացմամբ՝ մինչև 1980-ական թվականները համշենահայերը հիմնականում ապրել են լեռներում, որն էլ բարենպաստ պայմաններ է ստեղծել գրեթե բացառապես գյուղատնտեսությամբ և անասնապահությամբ զբաղվելու համար. «Սակայն 80-ականներից սկսած, երբ նեոլիբերալիզմը տարածվեց Թուրքիայում, կյանքը դժվարացավ գյուղերում, և համշենահայերի հոսքը դեպի քաղաքներ մեծացավ: Քաղաքներում էլ համշենահայերն սկսեցին տարբեր արհեստներով ու առևտրով զբաղվել, ինչպես նաև ակտիվորեն ներգրավվել կրթական ոլորտ, և ակնհայտ է, որ համշենահայերն այսօր բավականին կրթված են»,- նշեց Ռ. Գեդիքը:

ԱսլանՋանջն էլ վստահեցրեց, որ Թուրքիայում բնակվող համշենահայերն իրենց նկատմամբ բացահայտ խտրական վերաբերմունք երբևէ չեն զգացել: Նա դրա պատճառներից մեկն էլ համարում է այն, որ իրենք մշտապես անասնապահությամբ են զբաղվել (չհաշված վերջին 30-40 տարիները) և որևէ խտրական վերաբերմունք այդ առումով չէին կարող զգալ. «Ես ինքս խտրականություն զգացել եմ միայն դպրոցում, որտեղ համշենահայերենով խոսելն արգելված էր, և նույնիսկ պատիժ էր սահմանված դրա համար, բայց դա միայն համշենցիներին չէր վերաբերում. զազերին նույնպես արգելված էր զազերեն խոսել դպրոցում: Համենայն դեպս, փողոցում կամ մի այլ տեղ ինձ դեռևս չեն հարցրել՝ ինչու եմ համշենահայերեն խոսում»,- ասաց Ա. Ջանջը:

Դիտարկմանը, թե շատ համշենահայեր ասում են, որ իրենք ոչ թե համշենահայ են, այլ համշենցի, և որ իրենց լեզուն ոչ թե համշենահայերենն է, այլ համշեներենը, Ա.Ջանջը պատասխանեց. «Մի կողմից, Ցեղասպանությունից մինչև օրս ինքնությունը վերացնելու քաղաքականություն է վարում Թուրքիան ասորիների, հույների, հայերի, ընդհանրապես Թուրքիայում ապրող փոքրամասնությունների նկատմամբ, և անհնարին է, որ այդ քաղաքականությունը չազդի նաև համշենահայության վրա:

Մյուս կողմից էլ, օրինակ, Քիրզի Օղլու անունով մի թուրք պատմաբան կա, որը տարածել է այն գաղափարը, թե համշենցիները ծագել են օղուզական ցեղերից, և փորձել է արմատավորել այդ գաղափարը համշենցիների ու համշենահայերի մեջ:

Եվ ես համոզված եմ, որ հնարավոր չէ՝ պատմաբանների կամ չակերտավոր պատմաբանների աշխատություններն ուսումնասիրած համշենահայերը չկրեն նաև դրանց ազդեցությունը և երկմտանքի մեջ չընկնեն՝ իրենք հայկակա՞ն ծագում ունեն, թե՞ օղուզական»:

Բանախոսն ասում է, որ համշենահայերից շատերն են ազգային ինքնության որոնումների մեջ և դեռ չեն կողմնորոշվում՝ իրականում ինչ ծագում ունեն իրենք: Սակայն Ա.Ջանջը նկատեց նաև, որ համշենահայ ուսանողները հատկապես վերջին շրջանում սկսել են լրջորեն հետաքրքրվել հայկական մշակույթով, որովհետև ընդհանուր շատ աղերսներ են տեսնում համշենական մշակույթի հետ:

 

Սիրանուշ ՀԱՅՐԱՊԵՏՅԱՆ

Համաձայն «Հեղինակային իրավունքի եւ հարակից իրավունքների մասին» օրենքի՝ լրատվական նյութերից քաղվածքների վերարտադրումը չպետք է բացահայտի լրատվական նյութի էական մասը: Կայքում լրատվական նյութերից քաղվածքներ վերարտադրելիս քաղվածքի վերնագրում լրատվական միջոցի անվանման նշումը պարտադիր է, նաեւ պարտադիր է կայքի ակտիվ հղումի տեղադրումը:

Մեկնաբանություններ (0)

Պատասխանել

Օրացույց
Հուլիս 2014
Երկ Երե Չոր Հնգ Ուրբ Շաբ Կիր
« Հուն   Օգո »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031