Լրահոս
Օրվա լրահոսը

Բաց հասարակության հիմնադրամներ – Հայաստան կազմակերպության պատասխանը ՀՀ Կրթության և գիտության նախարար Ա. Աշոտյանին

Նոյեմբեր 26,2013 19:30

    ՀՀ կրթության և գիտության նախարար Արմեն Աշոտյանը, իր վերջին մամլո ասուլիսներից մեկի ժամանակ (նոյեմբերի 17, Աղվերանում կայացած սեմինարի ժամանակ) պատասխանելով «Առավոտ» օրաթերթի հարցին, հղում կատարեց Հայաստանում բարձրագույն կրթության ոլորտի նպատակային զեկույցին, որը իրականացվել է միջազգային հետազոտողների թիմի կողմից` Բաց հասարակության հիմնադրամներ – Հայաստան կազմակերպության նախաձեռնությամբ:

Հետազոտություն իրականացնող թիմը գլխավորում էր Կենտրոնական եվրոպական համալսարանի ավագ պրոռեկտոր, Բարձրագույն կրթության օբսերվատորիայի տնօրեն Լիվյու Մաթեյը: Նրա թիմում ընդգրկված էին օբսերվատորիայի հետազոտող և բարձրագույն կրթության ոլորտի փորձագետ տիկին Ջուլիա Իվինսկան և Ֆլորենցիայի Եվրոպական համալսարանական ինստիտուտի ասպիրանտ, Նիդերլանդների Բարձրագույն կրթության կայուն ապագայի հանձնաժողովի անդամ և Նիդերլանդների ու Ֆլանդրիայի հավատարմագրման կազմակերպության խորհրդի անդամ պարոն Կուն Գեվենը:

 Զեկույցում շեշտվում է, որ 2005 թ.-ից ի վեր, երբ Հայաստանը միացավ Բոլոնիայի գործընթացին, շատ ջանքեր են ներդրվել բարձրագույն կրթության ոլորտում բարեփոխումներ իրականացնելու ուղղությամբ: Արդյունքում, համակարգում գոյություն ունեն նոր տարրեր, որոնք կարող են նպաստել կարևոր և դրական փոփոխությունների: Զեկույցի հեղինակները նշում են, որ բարձրագույն կրթության ոլորտում բարեփոխումների հաջողությունը կարևոր է ոչ միայն բուհերի, այլ նաև Հայաստանի տնտեսության և հասարակության զարգացման համար, քանի որ բարեփոխումների հաջողությունը ներուժ ունի զգալիորեն ազդել նաև տարածաշրջանում և միջազգային ասպարեզում Հայաստանի զբաղեցրած դիրքի վրա: Հայաստանի ապագան զգալի կերպով կախված է երկրի բարձրագույն կրթության ոլորտի ճակատագրից: Սակայն ներկայումս Հայաստանի բարձրագույն կրթությունը չի ընթանում նախանշված իրական բարեփոխումների ճանապարհով` իրականացնելու Բոլոնիայի գործընթացի և ազգային բարեփոխումների նպատակները: Չնայած բազմաթիվ փայլուն գիտնականների, ուսանողների և բարձրագույն կրթության ոլորտի փորձագետների ջանքերին` բարեփոխումները կրել են ձևական, այլ ոչ թե բովանդակային բնույթ: Հակիրճ ամփոփելով, հեղինակները գտնում են, որ Հայաստանում բարձրագույն կրթության համակարգը մտել է մի փակուղի, որտեղ.

– քաղաքական իշխանությունը  իրականացնում է չափից ավելի խիստ վերահսկողություն,

– չկա բարեփոխումների իրատեսական և հուսալի ծրագիր,

– համատարած իշխում է կոռուպցիան,

– շարունակաբար իջնում են որակի ստանդարտները, և

– առկա է երիտասարդ ու շնորհալի մասնագետների զանգվածային արտագաղթ:

Հասկանում ենք, որ պարոն Աշոտյանի համար դժվար է ընդունել այս եզրակացությունները, սակայն կարծում ենք, որ Հայաստանի քաղաքական ղեկավարությունը, ինչպես նաև բարձրագույն կրթության շահագրգիռ այլ կողմերը պետք է ընդունեն նշված խնդիրների գոյությունը, մինչ մենք կսկսենք լուծել դրանք: Ի հակադրություն` զեկույցի հեղինակներին վարկաբեկելու փորձերն ոչնչով չեն օգնի լուծել հայկական բուհերի խնդիրները:

Պարոն Աշոտյանն իր հիշատակման մեջ մերժում է զեկույցի հավաստիությունը` բնորոշելով այն կողմնակալ և ոչ պրոֆեսիոնալ: Նա նաև կարծիք է հայտնում, որ զեկույցը կարող է հավասարապես արտատպվել ԵՄ երկրների 90 տոկոսի համար: Ակնհայտ է, որ նախարարի երկու եզրակացությունները հակասում են միմյանց, սակայն, մենք մեկ այլ պատճառով ենք ցանկանում անդրադառնալ հարցազրույցին, քան թե միայն մատնանշել անհամապատասխանությունը:

Պատճառն այն է, որ նախարար Աշոտյանը իր այս խոսքով վարկաբեկում է մի կողմից հեղինակների մասնագիտական ​​արժանահավատությունը` լավ իմանալով, թե ովքեր են հետազոտողները և, թե որքան ծանրակշիռ են նրանց կողմից արված եզրակացությունները, իսկ մյուս կողմից՝ ԲՀՀ – Հայաստան կազմակերպության գործունեությունը, որը ավելի քան տաս տարվա գործունեության ընթացքում մոտ վեց միլիոն ԱՄՆ դոլարով աջակցել է Հայաստանում կրթության ոլորտին: Այդ աջակցության մեջ առանձին ուղղվածություն է եղել նպաստել բարձրագույն կրթության բնագավառում բարեփոխումների քաղաքականության և կարողությունների զարգացմանը, հետազոտական և կրթական ենթակառուցվածքների և ծրագրային ապահովման ստեղծմանը, բովանդակության ստեղծմանը և տարածմանը, ուսանողների և պրոֆեսորադասախոսական կազմի մասնագիտական, ինչպես նաև նրանց՝ կրթական և փոխանակման ​​ ծրագրերում մասնակցության աջակցմանը (ըստ տարիների մանրամասն տեղեկատվությունը հասանելի է Հիմնադրամի կայքում՝ www.osi.am):

Սակայն, էլ առավել կարևոր է, որ նախարարը իր խոսքում անտեսում է համակարգում սփռված իրական խնդիրները, որոնք որակազրկում են ուսումնառությունը և դասավանդումը, խոչընդոտում են ակադեմիական ազատությունը և, շատ դեպքերում, կոռումպացված շահերի բախման և վերահսկողության կասկածելի մեխանիզմների իրավական դաշտի միջոցով, այն դարձնում անարդյունավետ:

Այս բոլոր խնդիրները վերլուծված են հետազոտողների կողմից և հստակ ներկայացված են զեկույցում: Զեկույցը հասանելի է հետևյալ հղումով՝ www.osi.am, և մենք հուսով ենք, որ մեր ընթերցողները այն ամբողջությամբ կարդալուց հետո կանեն իրենց սեփական դատողությունները:

Հետազոտական ​​թիմի պրոֆեսիոնալիզմը և բարձր ակադեմիական դիրքը, ինչպես նաև թիմի իրական անկախությունը Հիմնադրամից և անշահախնդրությունը Հայաստանի կրթական համակարգի բարեփոխումներից, անկասկած երաշխավորում են հետազոտության որակը և օբյեկտիվությունը: Զարմանալի չէ, որ հետազոտողների կողմից ներկայացված հիմնական խնդիրները և բացասական միտումները հաստատում են Համաշխարհային բանկի կողմից ավելի վաղ ներկայացված զեկույցի բացահայտումները և դժվար թե նորություն են նախարարի համար:

Չնայած Հիմնադրամն է նախաձեռնել զեկույցի պատրաստումը, սակայն հեղինակներն ինքնուրույն են իրականացրել իրենց ուսումնասիրությունը: Ի տարբերություն պարոն Աշոտյանի, մենք հարգում ենք զեկույցում ներկայացված եզրակացությունները, թեև դրանք կարող են տարբերվել մեր նախորդ գնահատականներից: Այս եզրակացությունները հիմնված են փաստերի վրա, և Հայաստանում բարձրագույն կրթության ճակատագրով անկեղծորեն մտահոգվողների համար շատ կարևոր է հաշվի առնել այս եզրակացությունները: Հեղինակները բարձրագույն կրթության ոլորտում գնահատումներ անցկացնելու երկարատև տարիների փորձ ունեն: Նախկինում նրանք զբաղեցրել են ծրագրերի գնահատման տարբեր պաշտոններ Եվրամիության հանձնաժողովում, Եվրոպական համալսարանի ասոցիացիայում, ENQA-ում (Բարձրագույն կրթության ոլորտում որակի ապահովման եվրոպական ասոցիացիա): Ներկայումս նրանցից մեկը Եվրոպական հանձնաժողովում բարձրագույն կրթության ոլորտի փորձագետ է: Բացի այդ, հատուկ այս զեկույցի համար, նրանք խորհրդակցել են եվրոպացի այլ փորձագետների հետ, ովքեր հաստատել են նրանց կողմից մշակված մեթոդաբանության հավաստիությունը:

Տխուր հեգնանքի է նման այն, որ, Հիմնադրամին, որպես հիմնական առաջարկ, հետազոտողները պնդում են քիչ կամ բոլորովին չբարձրաձայնված խնդիրների շուրջ ստեղծել լայն մասնագիտական ​​քննարկման հնարավորություններ և, այսպիսով, ներգրավել մարդկանց, որոնք ոչ միայն հետաքրքրված և ունակ են, այլ նաև պատրաստակամ են աշխատել բնագավառի փոփոխության համար, ստեղծել այսպես կոչված «համախոհների կոալի­ցիա/ակումբ»: Ինչպես նշում են հետազոտողները, շատ կարևոր է, որ «համախոհները» լինեն փոփոխության ջատագովներ բոլոր շահագրգիռ խմբերից` գիտություն, պրոֆեսորադասախոսական կազմ, ուսանողներ և որոշում կայացնողներ:

 

Զեկույցի հանրային ներկայացումը և լայն տարածումը դա առաջին փորձն էր լսել բոլոր կարծիքները և սկսել նման քննարկումներ: Ուրախ ենք, որ շատերը արձագանքեցին և պատրաստակամություն հայտնեցին դառնալ «համախոհներ»: Սակայն ցավալի է, որ կրթության ոլորտի բարձրաստիճան պաշտոնյաները նախընտրում են անտեսել և խեղաթյուրել վերլուծությունը և զեկույցը: Ակնհայտ է, որ նախարարի ընտրությունը կարող է դա լինել, բայց խնդիրների անտեսումը չի բերի դրանց անհետացմանը:

 

Բաց հասարակության հիմնադրամներ – Հայաստան

Համաձայն «Հեղինակային իրավունքի եւ հարակից իրավունքների մասին» օրենքի՝ լրատվական նյութերից քաղվածքների վերարտադրումը չպետք է բացահայտի լրատվական նյութի էական մասը: Կայքում լրատվական նյութերից քաղվածքներ վերարտադրելիս քաղվածքի վերնագրում լրատվական միջոցի անվանման նշումը պարտադիր է, նաեւ պարտադիր է կայքի ակտիվ հղումի տեղադրումը:

Մեկնաբանություններ (0)

Պատասխանել

Օրացույց
Նոյեմբեր 2013
Երկ Երե Չոր Հնգ Ուրբ Շաբ Կիր
« Հոկ   Դեկ »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930