«Հոգեւորականներին, ցավոք սրտի, քննադատում են այն մարդիկ, ովքեր որ հավատքից շատ հեռու են: Ուրիշ բան, եթե իմ նման՝ եկեղեցու մեջից ծառայող, աստիճան ունեցող մեկը խոսի անարդարության մասին: Դա իմ համար ընդունելի կլինի: Բայց եթե մարդը չի հավատում կամ Առաքելական եկեղեցու հետեւորդ չի….Միայն եկեղեցի մտնելով, մոմ վառելով ու դուրս գալով չի համարվում եկեղեցու անդամ կամ եկեղեցու հետեւորդ: Ես ցավում եմ, որ այդպիսի խոսակցություններ կան»,- այսօր Aravot.am-ի հետ զրույցում Ավետարանչական ընկերակցության հայաստանյան մասնաճյուղի Արագածոտնի գրասենյակի ղեկավար, Հայաստանյաց ավետարանական եկեղեցու հովիվ, վերապատվելի Արմեն Միքայելյանն այսպես մեկնաբանեց Նավասարդ Կճոյանի աշխարհիկ կենսակերպի եւ մյուս հոգեւորականների հասցեին հնչող քննադատությունները:
Վերապատվելի Միքայելյանը հորդորեց բոլոր քննադատողներին, որ եթե այդպիսի փաստեր ունեն, թող դիմեն եկեղեցու ղեկավարությանը: Մեր դիտարկմանը, որ այդ ամենը եկեղեցու ղեկավարությունից էլ հենց գալիս է, շարքային քաղաքացիները տեսնում եւ քննարկում են, թե ինչ մեքենաներով են շրջում քահանաները, կաթողիկոսն ինչ սեփականություն է ձեռք բերում՝ նա պատասխանեց. «Մի քիչ թյուր կարծիք կա հավատացյալ սպասավորների մասին: Եթե Աբրահամի ունեցվածքը նայեք…դա չի նշանակում, որ եթե դու արդար ճանապարհով վաստակես, Աստվածաշունչը չի արգելում երբեք հարստություն կամ հարուստ լինելը, այլ զգուշացնում է հարստությունն օգտագործելու ձեւը, որ հարստությունը քեզ չիշխի, այլ դու իշխես հարստությանը: Սա է խնդիրը: Եթե կաթողիկոս է, չի նշանակում, որ նա պետք է աղքատ լինի, ոչ մի բան չունենա, որ մենք իրան ընդունենք: Մարդը պետք է ծառայության մեջ երեւա»:
Մեր դիտարկմանը, որ եթե հոգեւորականը օգտվում է աշխարհիկ կյանքի բոլոր բարիքներից, ցոփ ու շվայտ կյանք է վարում, ինչքանո՞վ է ճիշտ, որ հաջորդ օրը եկեղեցում մենք՝ հասարակ մարդիկս նրա փեշերը համբուրենք՝ նա պատասխանեց. «Համաձայն եմ, անշուշտ: Այն, ինչ Աստվածաշունչը տալիս է, դրանով պիտի հոգեւոր մարդն ապրի՝ անկախ նրանից՝ ինքը առաքելական է, թե առաքելական չի: Եթե քրիստոնյա ազգի ներկայացուցիչ եք ձեզ համարում, ուրեմն դուք պարտավոր եք քրիստոնյա մարդու ապրելակերպն ու ապրելաոճն ունենալ: Մենք բոլորս պետք է այդպիսին լինենք, ոչ թե առանձնացնենք մեկին, որ նա պիտի լինի»:
Մեր հարցին՝ հիմա Դուք չե՞ք գտնում, որ կաթողիկոսն այդ առումով խոցելի է՝ նա պատասխանեց. «Ճիշտն ասած, ես չունեմ փաստեր: Ես այսօր իմ ձեռքի տակ չունեմ դրանք, հետաքրքրված չեմ եղել: Իմ սրտին ցավ է այսօր, որ ես վերապատվելի Մկրտիչի մասին եմ խոսում, որ նա սուտ է խոսում: Դա իմ համար արդեն ծայրահեղական բան է, ոչ թե մեքենա ունենալը կամ շքեղություն ունենալը: Արդեն երբ սուտ են խոսում, դա ինձ համար խնդիր է եւ իմ սրտին ցավ, ոչ թե միայն ապրելակերպը: Սա դեռ Առաքելական եկեղեցու հոգեւոր մարդկանց մասին եմ խոսում, ուր մնաց՝ Մայր եկեղեցու: Ես ընդունում եմ, որ մենք պետք է ունենանք այնպիսի կեցվածք, որ խոցելի չլինենք: Բայց եթե ուզենան մարդուն խոցել, անպայման մի բան կգտնեն: Անսխալական մարդ գոյություն չունի, մի փնտրեք աշխարհի վրա: Անսխալական միայն Քրիստոսն էր: Պետք չի, որ սխալները հանենք հրապարակով: Հրապարակավ կարելի է խոսել այն բաների մասին, ինչը որ անուղղելի է դառնում, սա ուրիշ խնդիր է»:
Կարդացեք նաև
Մեր հարցին, եթե եկեղեցու նկատմամբ վստահությունն է հոգեւորականների ապրելակերպից կորչում, չպե՞տք է դրա մասին հրապարակավ խոսել՝ նա պատասխանեց. «Ես վստահ եմ, որ այդ վստահությունը կբարձրանա»:
Հռիփսիմե ՋԵԲԵՋՅԱՆ
Արմեն ջան քեզ ճանաչելով կասեմ , դու ևս չես հրաժարվի իհարկե հարստությունից: Քանի որ տեր փոխելով հարստացար: Լռես ճիշտ կանես ճանաչողներ կան:
Միանում եմ Ձեր՝ դրան ուղղված խորհրդին:Ցինիզմն ու երկերեսանությունն էլ չափ ու սահման ունեն…
Մի փոքրիկ շտկում, ոչ թէ Նավասարդ Կճոյան՛ այլ բենթլի սամո, որի անունը առկա է օվշորային մեքենայությունների մեջ։ Վեհափառ՛ որը աղի արցունք է թափում Արևմտյան Հայաստանում կամ Վրաստանում ոչնչացող հայկական եկեղեցիների համար և դրա հետ միասին, մատը մատրի չի խփում վերջնական ավերումից փրկելու Հայաստանի տարածքում քանդվող եկեղեցիները։ Իսկ անբավարար ֆինանսներով արդարանալը վստահություն չի ներշնչում, տեսնելով Վեհափառի նորակառույց Երևանյան նստավայրը։
Մեծ կսկիծով կարդացի հարցազրույցն այս:Գառան մորթով փաթաթված մի գալի է նման էս իրոք “Ուրիշ բան”-ը, եթե իմ նման՝ եկեղեցու մեջից ծառայող, աստիճան ունեցող մեկը խոսի անարդարության մասին: Դա իմ համար ընդունելի կլինի”:Էս ավետարան կարդացածը(և ոչ ավել)շատ հեռու է Աստվածաշնչից ու հավատքից:Չեմ ցանկանում այլևս խոսել սրա թատարկաբանություններից, կասեմ միայն. Ցավում եմ, որ Հայաստանյաց ավետարանական եկեղեցին նման “հովիվ” ունի:
Չհասկացա նկարու Արմեն եղբայրն է ?