Կամ 72 միլիոնանոց լսարան ու բացառիկ հարթակ ԱՊՀ երկրների համար
Խորհրդային Միության փլուզումից հետո անհրաժեշտություն առաջացավ ստեղծել մի հարթակ, որը հնարավորություն կտար նախկին կայսրության երկրներին շարունակել շփումը, մանավանդ դրանցից շատերը կապված էին ճակատագրերով ու միջմշակութային առնչություններ ունեին: Այսօր այդ յուրատեսակ հարթակը, ի դեմս 72 միլիոնանոց լսարան ունեցող «МИР» միջպետական հեռուստառադիոընկերության, օրերս նշեց հիմնադրման 20-ամյակը:
«Եթե 20 տարի գոյություն ունենք, ուրեմն ինչ-որ բան հաջողվել է: «МИР»-ը միակ կառույցն է, որը ամեն օր տեսանյութեր եւ ռադիոնյութեր է հեռարձակում Հայաստանից, Վրաստանից, Մոլդովայից, ՌԴ-ից, Ղրղըզստանից… Նման այլ կառույց գոյություն չունի»,- «Առավոտի» հետ զրույցում փաստում է «МИР» միջպետական հեռուստառադիոընկերության Հայաստանի ազգային մասնաճյուղի տնօրեն Մերուժան Սարգսյանը ու հավելում, որ աստիճանաբար են հասել այդ արդյունքին: «МИР»-ն ունի 10 բաժնետեր, դրանցից յուրաքանչյուրն էլ՝ իր ինքնուրույն քաղաքականությունը: Մեր զրուցակիցը նշում է, որ 20 տարվա մեջ միշտ էլ փորձել են հնարավորինս անաչառ ինֆորմացիա տրամադրել ու իրադարձությունների օբյեկտիվ պատկերը:
Պարոն Սարգսյանից հետաքրքրվեցինք՝ ինչպե՞ս է «МИР»-ը լուսաբանում միմյանց հետ կոնֆլիկտ ունեցող երկրներում կատարվող անցքերը:
«Բնական է, որ Խորհրդային Միության փլուզումից հետո շատ կոնֆլիկտներ առաջացան՝ Լեռնային Ղարաբաղի հիմնախնդիրը, վրաց-ռուսականը, Միջին Ասիայում էլ «արշալույսները խաղաղ չեն»… Ամենաթարմ օրինակներից մեկն, օրինակ, վրաց-օսական հակամարտությունն էր: Դրա հետ կապված, նշեմ, որ ռուսական ազգային մասնաճյուղի լրագրողներն աշխատում էին Ցխինվալիում եւ այնտեղից էին նյութեր պատրաստում, Վրաստանի մասնաճյուղի լրագրողները՝ մյուս կողմից: Երկու կողմի օբյեկտիվ պատկերն էլ երեւում էր. մեր եթերում էին ե՛ւ Սահակաշվլիի հայտարարությունները, եւ Ռուսաստանի իշխանության ղեկավարների: «МИР»-ը, առանց կողմնակալության, նման հնարավորություն տալիս է: Իհարկե, աշխատանքային իրավիճակում միշտ չէ, որ ամեն ինչ հարթ է լինում, բայց, համենայնդեպս, աշխատում ենք հարթել ու ամենակարեւորը՝ անաչառ լինել»,- ասում է Հայաստանի ազգային մասնաճյուղի տնօրենը:
Մեր դիտարկմանը, թե այլ առանձնահատկություն ունենալով եւ զուտ արժեքներ քարոզելով, «МИР»-ը մի տեսակ ոչ շահեկան վիճակում է հայտնվում, պարոն Սարգսյանը պատասխանում է. «Մենք պրոդուկտ ենք պատրաստում 10 երկրի համար, այսինքն՝ «МИР»-ի կոնտենտը 10 երկրի համար է նախատեսված, չհաշված այն, որ ռադիո են լսում եւ «МИР»-ը դիտում են նաեւ այլ երկրներում: Ստացվում է՝ տեղական մակարդակով նորօրյա տերմինով ասած ռեյտինգի խնդիր ունենք: Եթե ուզենանք միայն հայկական լսարանի համար աշխատել, ապա ի՞նչ ասենք մյուս 70 միլիոնին: Կարճ ասած՝ մեր ընտրած տարբերակը միջինն ու հասանելին է բոլորին: Մյուս կողմից էլ, չենք կարծում, թե Երեւանում որեւէ մեկը կհանդուրժի այն հեռուստապրոդուկտը, որը կհակասի կամ ընդունելի չի լինի հայաստանյան լսարանի համար: Այս առումով, աշխատելը բավականին դժվար է, որովհետեւ ինչպես ասում են՝ որքան ազգ ու ժողովուրդ, այդքան էլ ճաշակ: Մենք փորձում ենք բավարարել բոլոր երկրների հեռուստալսարանների ճաշակը»:
Խոսելով «МИР»-ի աշխատակիցների մասին, Մերուժան Սարգսյանը նշում է. «Մեզ մոտ աշխատող լրագրողը կամ ցանկացած աշխատակից ամեն օր տեսնում է ոչ միայն իր երկրի սահմաններում կատարվողը, այլ այն ամենը, ինչ տեղի է ունենում իր երկրից դուրս: Ես իմ կոլեգաներին միշտ մտերմիկ խորհուրդ եմ տալիս՝ պարտավոր ենք մասշտաբային մտածողության կրողը լինել: «МИР»-ի առանձնահատկությունն այն է, որ համամարդկայինից զատ՝ պարտադիր են նաեւ ազգային երանգները: Օրինակ, ունենք ռադիոնախագիծ «թՏՉՏՐՌՑ Ռ տՏպՑ ժՐպՉՈվ»: Չնայած ազգային երանգներին, այն պետք է հասկանալի լինի բոլորին: Կամ եթե մենք Բելառուսից, Ղազախստանից կամ Ռուսաստանից հաղորդում դիտենք եւ չզգանք նրանց մշակույթը, կնշանակի՝ «МИР»-ը սպառվել է: Բարեբախտաբար, այդ խնդիրը չունենք, առաջիկայում ավելի շատ տեղ է հատկացվելու ազգային մասնաճյուղերի պատրաստած հաղորդումներին: Ունենք կոնսոլիդացված նախագծեր, որ բոլորս պատրաստում ենք միասին, օրինակ՝ «ՀպրտցոսՌՍՈ րպչՏՊվÿ»-ն կամ «կցՑպՉՏՊՌՑպսՖ»-ը: Փորձում ենք մեր հերոսների միջոցով պատմել, թե հետխորհրդային տարածքում այսօր ինչպիսի իրավիճակ է, մանավանդ անկախ պետությունների քաղաքացիները նույն խնդրի վերաբերյալ նման վերաբերմունք ունեն: Մեզ համար կարեւոր է հայկական մշակույթը հասցնել «МИР»-ի 72 միլիոնանոց լսարանին եւ 15-16 մլն-ի հասնող ռադիոլսարանին: Հայաստանի հետ կապված շատ մարդիկ կան, որոնք տեղեկատվության այլ աղբյուր չունեն, քան «МИР»-ը: Այստեղ աշխատանքային լեզուն ռուսերենն է, ինչի շնորհիվ կարողանում ենք հայերի եւ հայաստանցիների մասին պատմել ռուսերենով այլազգի ռադիոհեռուստալսողներին: Այնպես որ, «МИР»-ը հայկական կապիտալով եզակի ընկերություն է»:
Պարոն Սարգսյանը շեշտեց, որ «МИР»-ում մշտապես ներկայացվում են հայկական մշակութային արժեքները, պատմությունը, այսօրվա հայը, Հայաստանի քաղաքացին, ու չկա որեւէ նոր նախագիծ, որի մեջ հայաստանյան մասնաճյուղը ներգրավված չլինի:
Մեր զրուցակիցը տեղեկացրեց, որ բառացիորեն օրերս ԱՊՀ անդամ պետությունների կառավարությունների ղեկավարների խորհրդում հաստատվել է «МИР-24» նախագիծը. ստեղծվում է 24-ժամյա տեղեկատվական, լրատվական ալիք՝ «МИР»-ի բազայի վրա: Դա բոլոր բաժնետերերի համար 72 միլիոնանոց լսարանին օրվա իրադարձություններն առավել ընդգրկուն եւ մատչելի հասցնելու բացառիկ հարթակ կլինի: Հավելենք, որ «МИР»-ի եթերում միշտ տեղ են գտնում ցանկացած երկրի պետական կարեւորագույն եւ ազգային միջոցառումները: Օրինակ՝ ամեն տարի ապրիլի 24-ին Ծիծեռնակաբերդից ուղիղ հեռարձակումներ են լինում, կամ անցյալ տարվա սեպտեմբերի 21-յան զինվորական շքերթը 1ժամ 45 րոպե եղել է «МИР»-ի եթերում: «МИР»-ը չի մոռանում նաեւ տարբեր երկրներում ապրող ազգային փոքրամասնություններին:
ԳՈՀԱՐ ՀԱԿՈԲՅԱՆ
«Առավոտ» օրաթերթ