Լրահոս
Օրվա լրահոսը

«Հայաստանում որեւէ ԶԼՄ անկախ լինել չի կարող»

Հունվար 28,2012 14:02

Ասում է «Հելսինկյան քաղաքացիական ասամբլեայի Վանաձորի գրասենյակ» կազմակերպության ղեկավար Արթուր Սաքունցը:

– Պարո՛ն Սաքունց, ինչ կարծիքի եք այսօր Հայաստանում գործող զանգվածային լրատվության միջոցների անկախության մասին:

– Հեռուստատեսային լրատվական դաշտում գոյություն չունի որեւիցե անկախ լրատվական միջոց, քանի որ Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովը, որն իրականացնում է մրցույթ հեռուստահաղորդումների հեռարձակման համար, կատարում է միայն քաղաքական իշխանությունների պատվերը՝ ում թույլատրել, որ հեռուստատեսությանը եւ որտեղ:

– Ամբո՞ղջ հեռուստատեսային դաշտն է վերահսկվում, նաեւ մասնավո՞ր ոլորտը:

– Հեռուստատեսությունը երկու մասի է բաժանվում՝ Հանրային եւ մնացած հեռուստաընկերությունները: Հանրային հեռուստաընկերությունը միակողմանի, տիպիկ այսօրվա քաղաքական իշխանության պրոպագանդիստական լրատվամիջոց է: Մյուս հեռուստաընկերությունները բիզնես են: Բայց քանի որ մոնոպոլացված մեկ բիզնես դաշտ կա երկրում, նրանք էլ են արդեն միանշանակ քաղաքական իշխանության ազդեցության տակ, քանի որ հեռարձակման մրցույթը կանխորոշված է:

– Լրատվամիջոցներին վերահսկելու ի՞նչ կոնկրետ մեխանիզմներ կան:

– Օրենքով հեռուստատեսության գործունեության կանոնների մեջ, եթերաժամանակի բաշխվածությունը, որ այսքան տոկոս պետք է լուր լինի, այսքան՝ սեփական արտադրություն, այսքան՝ զվարճանք, այնպես է դրված, որ որեւէ հեռուստաընկերություն չի կարող ապահովել դա, եթե ուզենա էլ՝ չի կարող: Եվ ցանկացած հեռուստաընկերություն զուտ եթերաժամի կառուցվածքի ապահովման տեսակետից խոցելի է: Մնում է՝ ենթարկվի հրահանգներին, որպեսզի այդ խոցելիությունը չօգտագործվի իր դեմ եւ որպես ճնշման հիմք չդառնա: Թերթերից ոչ մեկը սեփական եկամուտներով, նկատի ունեմ գովազդով, բաժանորդագրությամբ չի կարող գոյատեւել: Ակնհայտ է, որ այստեղ կան, այսպես ասած, «թաքնված» կամ գաղտնի հովանավորողներ: Ով որ հովանավորում է, նա էլ թելադրում է լրատվական նյութերի ուղղվածությունը:

– Ի՞նչ է պետք լրատվամիջոցին անկախ լինելու համար:

– Անկախ՝ նշանակում է գովազդ, անկախ գովազդ: Բոլոր նորմալ ժողովրդավարական երկրներում շուկայական ազատ տնտեսության պայմաններում գովազդը լրատվական միջոցի հիմնական եկամուտն է, որովհետեւ տնտեսության մեջ մրցակցություն կա, ինքն էլ ուզում է իր գործունեությունը, իր ապրանքներն ավելի շատ գովազդվեն ընթերցողների, դիտողների, լսողների միջոցով՝ որպես իր սպառողներ: Մեզ մոտ տնտեսությունը մոնոպոլացված է, նշանակում է՝ մրցակցություն չկա, նշանակում է՝ գովազդային շուկան որեւիցե ազդեցություն չունի, գովազդային շուկան էլ է կառավարվում եւ’ թերթերի, եւ’ հատկապես հեռուստատեսային լրատվական միջոցների:

– Հայաստանում ընդհանրապե՞ս չկա անկախ լրատվամիջոց:

– Ընդհանրապես որեւէ լրատվական միջոց Հայաստանում անկախ լինել չի կարող:

ԱԴՐԻՆԵ ԹՈՐՈՍՅԱՆ

Վանաձոր

«Առավոտ» օրաթերթ

Համաձայն «Հեղինակային իրավունքի եւ հարակից իրավունքների մասին» օրենքի՝ լրատվական նյութերից քաղվածքների վերարտադրումը չպետք է բացահայտի լրատվական նյութի էական մասը: Կայքում լրատվական նյութերից քաղվածքներ վերարտադրելիս քաղվածքի վերնագրում լրատվական միջոցի անվանման նշումը պարտադիր է, նաեւ պարտադիր է կայքի ակտիվ հղումի տեղադրումը:

Մեկնաբանություններ (0)

Պատասխանել

Օրացույց
Հունվար 2012
Երկ Երե Չոր Հնգ Ուրբ Շաբ Կիր
« Դեկ   Փետ »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031