Լրահոս
ՄԻՊ-ն էլ տեղյա՞կ չէ
Օրվա լրահոսը

Բացահայտում. «Տարվա քաղաքացու» իրական դեմքը

Հունվար 18,2012 16:50

Բաց  նամակ Հայաստանի ԶԼՄ-ներին

Անցած տարին նշանավորվեց    մի  պատմությամբ, որը, ճիշտ է, ինչ-որ իմաստով  սասանեց մարդկանց հավատը  կառավարական օղակների բանիմացության հանդեպ, սակայն, փառք աստծո, զվարճալի ավարտ ունեցավ: Խոսքը վերաբերվում է  քյավառցի ինքնահռչակ աստղաֆիզիկոսի կողմից ՀՀ Սփյուռքի նախարար Հրանուշ Հակոբյանին մոլորության մեջ գցելու պատմությանը:   Սակայն ծիծաղում է նա , ով վերջում է ծիծաղում: Հիմա եկել է  Հրանուշ Հակոբյանի հերթը քահ-քահ  ծիծաղելու: Այս անգամ  հերթական ավանտյուրիստի որոգայթներում հայտնվեցին  ոչ ավել, ոչ պակաս Հայաստանի գրեթե բոլոր զանգվածային  լրատվամիջոցները: Ինչպես մեծ մտածողներից մեկն էր  ասում` «Պատմությունը կրկնվում է  երկու անգամ, մերթ որպես զավեշտ, մերթ որպես ողբերգություն»: Պատմությունն այս  անգամ ոմանց համար ողբերգական ընթացք ունեցավ: Եվ այսպես,  լրատվամիջոցները մեծամասամբ, սոցիալական ցանցերն ու բլոգները , «Չենք լռելու» երիտասարդականը, անցած տարում  ձեռքից-ձեռք խլելով,  իրար հերթ չէին տալիս ինտերվյու վերցնելու մի անձնավորությունից, որն իբր վերջին տասը տարում զբաղվելով կինոարտադրությամբ, թողել է  Մոսկվան, եկել  Հայաստան, ֆիլմ է նկարահանում Ղարաբաղի պատերազմի մասին, որով նա լուծելու է ղարաբաղի միջազգային ճանաչման հարցը: Այդ ֆիլմի բյուջեն մի լրատվամիջոցում ներկայացվում է 5-7 միլիոն դոլար, մյուսում` 7,5 միլիոն դոլար: Այդ ֆիլմի նկարահանման համար իբր ռեժիսորը  7 միլիոնն արդեն ունի, ֆիլմն ավարտին հասցնելու համար նրան պակասում է  ընդամենը կես միլիոն  դոլար, որն էլ խոստացել է տրամադրել Հանրապետության նախագահ Սերժ Սարգսյանը` հանձնարարելով  այդ գործը  Մշակույթի նախարար Հասմիկ Պողոսյանին, վերջինս էլ, չգիտես ինչու, ձգձգում է գումարի տրամադրումը արդեն միջազգային ճանաչում ձեռք բերած այս ֆիլմի հեղինակին: Ֆիլմի մասին նաև ԶԼՄ-ները  գրում են, որ ռեժիսորի ասելով այն ներկայացվելու է  Օսկարի մրցանակի,  արտադրվելու է հինգ լեզուներով, հինգ երկրների կողմից: Ֆիլմում երևալու են  նաև Հանրապետության նախագահներ Սերժ Սարգսյանը, Ռոբերտ Քոչարյանը, Քերոլայն Քոքսը, Կոմանդոսը, Սամվել Բաբայանը և ուրիշներ: Գլխավոր դերակատարներից մեկն էլ լինելու է թուրքերի և ադրբեջանցիների կողմից  սիրված հնդիկ դերասան/ անունը չի նշվում/: Ամենասարսափելին այն է, որ  այս ֆիլմի մասին ադրբեջանցիներն արդեն իմացել են և ամեն օր սպառնում  են ֆիլմի հեղինակին, որ դադարեցնի նկարահանումները, թե չէ վիզը կթռցնեն: Հակառակի պես մեր Ազգային անվտանգության մարմիններն էլ կարծես քնած լինեն, տիրություն չեն անում , «աշխարհահռչակ» այս ռեժիսորին: Հայկական լրատվամիջոցներից և ինտերնետ կայքերից հայտնի դարձավ, որ «աշխարհահռչակ» այս ռեժիսորը 17 տարեկանից մասնակցել է Արցախի ազատագրման մարտերին, առանձնակի նշանակության գումարտակի հետախույզ է եղել, տեսել է, թե թուրք բանտապետները ինչպիսի դաժանությամբ  են վարվում հայ գերիների հետ, այդ ամենը նա տեսել, զգացել է իր վրա և համոզված է, որ լավ ֆիլմ է ստացվելու:  Կարդալով  և դիտելով այս ամենը`   սոցիալական ցանցերում բուռն քննարկումներ են ծավալվում, հնչում են դառն ու թունոտ արտահայտություններ   ֆիլմի արտադրությունը կասեցնող Հասմիկ Պողոսյանի հասցեին, իսկ Հասմիկ Պողոսյանի «իսկի վեջն էլ չէ, տնաշենը չի էլ արձագանքում»: Դեռ ավելին, աշխահահռչակ ռեժիսորին մի կարգին ընդունելության էլ չեն արժանացրել, աշխատողներն այդ օրը կոֆե խմելիս են եղել, «Օդնոկլասնիկ»-ով են զբաղվել, փոխանակ նրան հոտնկայս դիմավորեին: Ինչու է լռում երկրի նախագահը, որն իր դաբրոն  վաղուց արդեն տվել էր  այս ֆիլմի նկարահանումն  ավարտին հասցնելու  համար,  500 հազար դոլարն ինչ է, որ չեն տալիս: Մամուլում և սոցցանցերում հնչող հարցեր, որոնց պատասխանները չեն տրվում ոչ նախարարի և ոչ էլ նախագահի աշխատակազմերի կողմից: Այս ամենը կարծես կատակերգական սերիալի սցենար լինի:   Սոցցանցերում և մամուլում գրվում է նաև, որ  արդեն ֆիլմի մասին կարծիքներ են հայտնում աշխարահռչակ կինոգործիչներ: Լրատվամիջոցներն իրար հերթ չեն տալիս հարցազրույցներ ունենալու  ռեժիսորի հետ: Նրա մասին  գրվում է, որ վերջին տասը տարում ապրելով Մոսկվայում աշխատել է  մոտ տասնհինգ հեռուստաընկերություններում, տասնյակ հեռուստածրագրերի ղեկավար է,  հայտնի շոումեն է,/հայտնի չէ`որտեղ է հայտնի/,  վոկալիստ է, երգում է, պարում է/ հայտնի չէ` որ բեմերում է երգել, պարել/:Նշվում է, որ ռուսերեն գերազանց գիտի, /միայն վատն այն է, որ ռուսերեն ոչ մի բառ նրա կայքում առանց տառասխալի չի գրված/, անգլերենին տիրապետում է բառարանով, /լավն այն է, որ  բառարաններում բառերն առանց տառասխալի են գրվում/, ձայնը նման է Լևիտանի ձայնին /երևի շուտով կազդարարի իր ֆիլմի  հաղթական ավարտի մասին/: Նաև սցենարներ է գրում: / Ափսոս, որ նա  հայերեն կամ ռուսերեն մի նախադասություն առանց սխալի չի կարող շարադրել/: Մի դիտարկում ևս` ռեժիսորի մասին ներկայացվող կենսագրության մեջ ոչ մի տեղ չի նշվում, թե ինչ կրթություն է ստացել / երևի վստահ չէ, որ   ավարտել է Հրազդանի պրոֆտեխուսումնարանը ընդամենը /  և որտեղ է աշխատել առհասարակ / երևի իրեն արժանի տեղ չի գտել/: Ոչ մի լրագրողի մտքով իսկ չի անցել  հետաքրքրվելու`   պատերազմում  երեք տարի կռիվ տալուց հետո /իրականում պատերազմը երկու տարի է տևել/ Արցախի պատերազմի այս «վետերանին»  ինչ մարտական շքանշանների և պատվի են արժանացրել կամ վիրավորվել է արդյոք քաջազուն այս «վետերանը»: Ոչ մի լրագրողի մտքով չի անցել, բա սա լինելու բան է…

Թվում էր սենսացիոն այս պատմությունը, որն արդեն  վերածվել էր անհեթհեթության, այդպես էլ կավարտվեր. երբեմն սենսացիաները հատկություն ունեն  արագ տարածվելու և արագ էլ մոռացվելու:  Քիչ էր մնացել  մոռացության  մատնվեր նաև այս մարդը, եթե տարվա վերջին  տեղի  չունենար  մի այլ  կարևոր իրադարձություն, որին դարձյալ անդրադարձան հայկական լրատվամիջոցներն, այս անգամ առանց բացառության: Մամուլում և հեռուստաէկրաններին հայտնվում է «ՀՀ  տարվա քաղաքացի» տիտղոսին արժանացած  մարդը, նույն ինքը «աշխարհահռչակ»  կինոռեժիսորն արդեն  նոր կարգավիճակով, այս անգամ  որպես կրպակավար, որն  իր իրավունքների համար մինչև վերջ պայքարող և հաղթանակի հասնող ՀՀ 2011թ. «Տարվա քաղաքացի»  է ճանաչվում: Այս կոչումը նրան շնորհում է «ՇՊԱԿ» կազմակերպությունը` Հրազդանի տարածքային կազմակերպության ներկայացմամբ: Բայց ավելի լավ է ներկայացնենք պատմությունն այն մասին, թե «Աշխարահահռչակ» ռեժիսորը  ինչպես դարձավ  սովորական կրպակավար: Այն ժամանակ, երբ մամուլում և սոցցանցերում թնդում էր  «ռեժիսորի»  անունը, Հրազդանի հարկային տեսչության աշխատակիցները չիմանալով նրա «համբավի և հռչակի» մասին, փորձել են մուտք գործել տեսասկավառակների վաճառքի Հրազդան քաղաքի Կենտրոնում գտնվող նրա  կրպակ և արձանագրություն կազմել ՀԴՄ կտրոններ չտրամադրելու վերաբերյալ: Դու մի ասա այս «աշխարհահռչակ» ռեժիսորը,, կրպակում թաքնված տեսախցիկ է ունեցել , նկարահանել է, և ապա ՇՊԱԿ –ի իր ընկեր Տիգրան Գրիգորյանի իրավաբանական աջակցության շնորհիվ հարկային աշխատողների վրա կանոնակարգի խախտումների մասով գործ է սարքվում: Եվ քանի որ ռեժիսորի քաջնազարական  դրոշն արդեն  ծածանվում էր ինտերնետում և հայկական մամուլում,   Հրազդանի հարկային տեսչության 7 երիտասարդ աշխատակիցների կարիերային վերջ  է տրվում: Ինչպես տեսնում եք պատմությունը կրկնվեց, այս անգամ ոմանց համար   ողբերգական ավարտով:   «Աշխարհահռչակ»  այս ռեժիսորը, որը Հրազդանում ճանաչված էր որպես գործ տվող ու գործ սարքող անձնավորություն, /հայտնի է  նաև, որ նա  նույնիսկ Ղարաբաղում կռված  իր հարազատ եղբոր վրա է գործ սարքել Հրազդանի ոստիկանությունում/ , ահուսարսափ է տարածում  տեղական մարմինների վրա, մանավանդ որ մամուլով տարածվել է, թե սա ունի ՀՀ նախագահի դաբրոն: Ն.Վ. Գոգոլի  «Ռևիզորի» Խլեստակովից  ահաբեկվածների նման շատ շատերը  խուճապի են մատնվում: Մարդիկ  մտածում են`«Թերթերը, որ այսքան գրում են, մի բան կա երևի, գուցե իսկապես սա նախագահի դաբրոյին արժանացած  անձնավորություն է, զգուշանանք սրանից,  միգուցե մի սխալ էլ մենք գործած կլինենք»:    «Աշխարհահռչակ» -ի մարդկային որակների մասին  քաջատեղյակ էին Հրազդանում, սակայն  ռեժիսորականի և  դերասանականի մասին շատ քչերը գիտեին : Այն , որ վերջին 10 տարում նա ապրել և ստեղծագործել է Մոսկվայում,  թերթերից իմացան: Հրազդանցիները կրկին ներշնչվեցին իրենց տեսողության վերաբերյալ կասկածներով: Եթե նա 10 տարի ապրել է Մոսկվայում, ապա  այդ ով էր տարիներ շարունակ տեսասկավառակներ պտտեցնում Հրազդանի Կենտրոնում` չորսբոլոր լցնելով թուրքական և ադրբեջանական մեղեդիներով ու մուղամներով,  դիտողություններին էլ միշտ պատասխանում` «Ժողովրդի պահանջով եմ անում»: Այդ ով էր Հրազդանում տպիչների ոչ արհեստավարժ լիցքավորում իրականացնում` տեղիք տալով այցելուների  բողոքներին:Այդ ով էր տնետուն ընկած որպես վարձու Ձմեռ պապ ներկայանում, որի գովազդը  պտտվում էր Հրազդանի եթերում: Այդ ով էր Հրազդանում թաքնված տեսախցիկով անտաղանդ ու անճաշակ «Բլեֆներ»  սարքում, որոնից միայն մեկը  ցուցադրման ենթարկվեց «Հրազդան»  ՀԸ-ում` նրա երկարատև խնդրանքներին և ծակող–թափանցող համառությանը անսալով: Հետո էլ պատրաստվում էր դատի տալ «Արմենիա» հեռուստաընկերությանը `իբր  «Բլեֆ»-ի վերնագիրը իրենից են գողացել: Խելքը իրենը չէ մարդկանց դատի տալու համար:    Թերթերում գրում են, որ «Աշխարհահռչակը»  դերասան Իշխան Ղարիբյանի արժանավոր հետնորդն է: Հրազդանի Դրամատիկական թատրոնի ռեժիսոր, բազմաթիվ փառատոնների մրցանակակիր  Աշոտ Սարգսյանը, որը երջանկահիշատակ  Իշխան Ղարիբյանից հետո գլխավորում էր Հրազդանի դրամատիկական թատրոնը, նրա մասին կարճ արտահայտվեց`«Նա Իշխան Ղարիբյանի հետնորդ չէր կարող լինել, որովհետև նրա մեջ ոչ դերասան կար և ոչ էլ ռեժիսոր, նրա օրոք սա նույնիսկ բեմի բանվոր էլ  չի եղե»:   Օրինական հարց է առաջանում, եթե այսքան բան գիտեինք, ինչու էինք լռում,  որպես լրագրող ինչու  չէինք արձագանքում: Սա  արդեն ուրիշ պատմություն է. բոլոր ձվերը մեկ զամբյուղում չեն տեղավորվի…:   Թեև մենք գիտեինք «Աշխարհահռչակի» ստախոսության և շանտաժի հատկությունների մասին, այնամենայնիվ, այսքան ստեր լսելուց հետո, անկեղծ ասած, քիչ էր մնում մենք էլ հավատայինք  նրան:  Այն որ նա  կինոարտադրությամբ է զբաղվել և «աշխարհահռչակ»  ռեժիսոր է , ավելի շատ կոմիկական, քան էպիկական ժանրի պատմություն էր: Բայց Արցախի պատերազմին մասնակցելու մասին մտածում էինք` մեր աչքի առջև թրև եկող այս տղան կարող է իսկապես մեզանից թաքուն գնացել,  Ղարաբաղի  կռիվներին մասնակցել է, այն էլ 17 տարեկան հասակում: Փորձեցինք Հրազդանի զինկոմ, գնդապետ Ս. Գրիգորյանից ստանալ այն հարցի պատասխանը, թե արդյոք  պատերազմի վետերան ներկայացած «Աշխարհահռչակ ռեժիսորը»  եղել է Ղարաբաղում և  մասնակցել ազատագրման կռիվներին: Նա մեր հարցմանը  ներկայացրեց պաշտոնական պատասխան` «Գագիկ Շիրինի Աթասյանը  ՀՀ ԶՈՒ ծառայել է 1995թ. հոկտեմբերի 23-ից մինչև 1997թ. նոյեբերի 25-ը: Արցախի ազատագրման համար կռվողների կազմում նրա անունը  չկա»: Ապա  զինվորականին հատուկ  կտրուկ ավելացրեց`«Մարդ, որն իր կենսագրությունը ֆալսիֆիկացիայի է  ենթարկում  շահադիտական նպատակով ինչ-որ դիվիդենտներ ձեռք բերելու համար և պատերազմի մասնակցի կեղծ տեղեկություններ է տարածում,  քրեական հանցագործ է, պատերազմի ժամանակ այդպիսի պադոնոկներին գնդակահաում էին, նրանք պղծում են մեր զոհերի թափած արյունն ու հիշատակը»; Արցախյան պատերազմին  մասնակցած հրամանատարի ինքնասիրությունն  ու պատիվը վիրավորված էր:  Մեզ հասած ստույգ տեղեկություններով պարզեցինք նաև, որ այս անձը բանակում եղել է  մոտ երեք տարի, նրա մեկ տարին ծառայություն չի համարվել, քանի որ զինվորական պարտադիր երկու տարվա ծառայությունից խուսափել  է:  Մեր հերոսի անունը ընդամենը մեկ անգամ նշեցինք: Պետք չէ, որ նրա անունը մնա պատմության մեջ: Ինչպես քյավառցի «աստղաֆիզիկոսի» , այնպես էլ հրազդանցի  «աշխարհահռչակ» ռեժիսորի անունները  պիտի ջնջվի մարդկանց հիշողությունից :Պիտի անհետանա նաև  մամուլի էջերից ու ինտերնետ կայքերից: Դա կարելվույն չափով շուտ է անհրաժեշտ, որպեսզի մարդիկ կարողանան շարունակել ապրել և արարել  անխռով ու ազնիվ կյանքով, որպեսզի չսասանվի մարդկանց  հավատը մեր սուրբ նահատակների  և հայրենիքի նվիրյալների հանդեպ: Պիտի ընդունենք նաև , որ այս  «հերոսներին»  մենք չենք ստեղծել, նրանք ապրում են  մեր շրջապատում մեզնից անկախ ու ինքնուրույն կյանքով: Ինչպես  Նար-Դոսն էր գրում  «Սպանված աղավնին» վիպակում իր կերտած հերոսի մասին`«Նա ինձ այլևս չի ենթարկվում,  ցինիկի պես անպատկառ է, լրբի պես համարձակ»:

 Հ.Գ. Թվում է ամեն ինչ ասված է այս հոդվածով, սակայն գլխավոր եզրակացությունը  կարծես չի արվել: Այդ ինչպես եղավ, որ կիսագրագետ այս անձնավորությունը նման փառքի և ընդունելության արժանացավ: Մի փոքրիկ  էքսպերիմենտ կատարեմ: Եթե այս հոդվածի վերջում գրեմ, որ հեղինակը Ժուռնալիստների միջազգային ֆեդերացիայի անդամ է, հոգեբանական գիտությունների թեկնածու է  և  «Նյու-Յորք թայմս» թերթի  թղթակիցն է ,  անկախ այն բանից, թե դա ճիշտ է, թե սուտ, Ձեր ընկալումները որոշակի չափով կփոխվեն: Բայց եթե ավելացնեմ նաև. որ այս հոդվածը լույս ընծայելու համար հեղինակը ստացել է ՀՀ նախագահ Սերժ Սարգսյանի դաբրոն, պատկերը լիովին կփոխվի, ակամայից սկսում եք մտածել, որ երևի նախորդ երեքը ճիշտ են, որ հեղինակը ստացել է նախագահի դաբրոն: Իրականում այս տեղեկությունների բաղկացուցիչ մասերի  միասնությունն ստեղծում է հոգեբանական ներգործության մի իրավիճակ, երբ բավական է որևէ մեկը հավատա այդ ստերից մեկին, մյուսներն  ակամայից կընդօրինակեն: Գիտական հոգեբանության մեջ դա կոչվում է հոգեբանական ընդօրինակման  / իմիտացիայի/ վարակ: Այդ վարակը  թափանցել էր  ամենահեղինակավոր լրատավիջոցներ` «Առավոտ», «Հետք»,  «Զրուցակից», «Ա1+», lragir.am, PanARMENIAN.Net , 1.am, «Ժամանակ», , 7or.am, «Իրավունք tefacto», «Հրապարակ», maxinfo.am, aysor.am և այլն: Հասարակությունը լրագրողների նկատմամբ մշակած ունի առանձնահատուկ վերաբերմունք: Նրանց  նկատմամբ հասարակության  պահանջը եղել և մնում է`«Ավելի լավ է լրագրողները նմանվեն ագռավի, քան թութակի»:Թերթերից  վարակը տարածվել էր  նաև ընթերցողներիս շրջանում: Բոլորս էլ բուժման կարիք ունենք: Նախագահականի և նախարարի աշխատակազմերի լռությունը, որը սովորաբար մեկնաբանվում է համաձայնության նշան, ժողովրդական լեզվով ասած, ակամայից  ջուր է լցրել ստի տարածման ջրաղացին: Ինֆորմացիոն աղմուկի և անկառավարելի ինտերնետի պայմաններում սուտ տեղեկությունը տարածվում է լույսի արագությունից ավելի արագ , և սթափ միտքն ու  հոգեկան հավասարակշռություն պահպանելը  դառնում է մեր ժամանակների  գլխավոր հարցը: Այս ամենը տեղի չէր ունենաև և հայ հանրությանը մեկ տարվա մեջ երկրորդ ավանտյուրիստը չէր մատուցվի, եթե  ժամանակին լրագրողները նրան երկու կամ երեք հարց տային`  1.Որպես կինոարտադրողի ինչ ֆիլմ/եր/ է արտադրել ,   2.Որպես ազատամարտիկի որտեղ է կռվել:Նույնիսկ հրամանատարի անունն էլ պետք չէր հարցնել:                                                              Այս հարցերը կարելի էր տալ անգամ սկսնակ լրագրողի մակարդակով:     Երրորդ հարցը կարելի է ուղղել  ԱՄՆ Միջազգային զարգացման գործակալության կողմից ֆինանսավորվող «Տարվա քաղաքացի» շնորհող  ՇՊԱԿ կազմակերպությանը`«Միթե Հայաստանին 2011թ.  համար այսպիսի ՏԱՐՎԱ ՔԱՂԱՔԱՑԻ  էր  հարկավոր»:

Մնացական Հարությունյան
«Հրազդան» հեռուստաընկերության  տնօրեն, գլխավոր խմբագիր        

 Նկարում`  «ԱՇԽԱՀԱՀՌՉԱԿԸ»  հագուրդ է տալիս  ինքնամեծարման մոլուցքին :    «Աշխարհահռչակի»  թակարդում հայտնվել է նաև Հ1 հեռուստաընկերությունը: Նա վերջերս իր փառքի գագաթնակետում  երևաց «Հրեշտակների դպրոցը» հեռուստասերիալի մի դրվագում: Թղթին նայելով արտաբերեց  ընդամենը երկու նախադասություն: Փողոցից բերված պատահական  մարդն ավելի հաջող հանդես կգար: Բայց տեսեք  որ ինտերնետն  ողողված է նրա մասին հավանաբար իր իսկ կողմից սարքված գովասանքներով, որ իբր այդ սերիալում նա ամենահաջողված դերակատարն է և շատ նման է  Դ. Մեդվեդևին: Ինչ-ինչ, այդպիսի բաներ նրա մոտ շատ  լավ է ստացվում:

Հոդվածում առկա մեջբերումների ճշտությունը ստուգելու համար մտեք  ինտերնետ, գրեք` Աթասյան Գագիկ,  Ձեր առջև կբացվեն այս մարդուն առնչվող շատ տեղեկություններ:Նա իսկապես արդեն  ,, աշխարհահռչակ,,  է  դարձել: Հավատալն ու չհավատալը Ձեր գործն է:

Համաձայն «Հեղինակային իրավունքի եւ հարակից իրավունքների մասին» օրենքի՝ լրատվական նյութերից քաղվածքների վերարտադրումը չպետք է բացահայտի լրատվական նյութի էական մասը: Կայքում լրատվական նյութերից քաղվածքներ վերարտադրելիս քաղվածքի վերնագրում լրատվական միջոցի անվանման նշումը պարտադիր է, նաեւ պարտադիր է կայքի ակտիվ հղումի տեղադրումը:

Մեկնաբանություններ (0)

Պատասխանել

Օրացույց
Հունվար 2012
Երկ Երե Չոր Հնգ Ուրբ Շաբ Կիր
« Դեկ   Փետ »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031