Լրահոս
Օրվա լրահոսը

ԲԱՑՕԹՅԱ ԱՌԵՎՏՈՒՐ ՉԻ ԼԻՆԵԼՈՒ

Հունիս 28,2011 00:00

A1plus-ի  Post Scriptum  հաղորդաշարի հաղորդման (23.06.2011) հյուրն է Եր—անի քաղաքապետ Կարեն Կարապետյանը

-Պարոն Կարապետյան, այսօր շատ է հնչում մետրոյի թանկացման  հետ կապված հարցը: Ասում են, որ աշխարհի բոլոր երկրներում  մետրոն դոտացիայի վրա է:    Այդուամենայնիվ, ինչո՞ ւ Դուք այլ—ս չեք կարող պահել այն դոտացիան, որը կա:

– Մետրոն մեզ մոտ էլ է դոտացիայի վրա, մենք դոտացիան չենք վերացրել: Մենք ներկայացրել ենք մի քանի թիվ.  մեզ մոտ մեկ ուղ—որի ծախսը կազմում է մոտավորապես 160 դրամ, ընդ որում՝ 160 դրամը օպտիմալ անհրաժեշտից շատ ավելի ցածր է: Ելնելով դրանից — հաշվարկելով մեր հնարավորությունները, մենք  հաշվարկել ենք, որ պետք է գանձենք 100 դրամ, որպեսզի  կարողանանք մետրոն անխափան պահել: Ինձ թվում է, որ բոլորին էլ պարզ է, որ քաղաքապետարանը հաճույք չի ստանում, որ մեր բնակիչների համար ստեղծվում են ավելի բարդ պայմաններ: Բայց մենք վտանգ ունենք մետրոն կորցնելու, մեկ, — երկրորդը` կառավարությունը վարկային միջոցներ ներգրավելով, որպեսզի մետրոյի  անվտանգությունը ապահովի` պարտավորություն է վերցրել ժամանակին, որ մարման միջոցը լինելու է սակագինը: Եվ իրականում դոտացիայի թիվը չի պակասել, ուղղակի այդ դոտացիայի թիվը բավարար  չէ մետրոն անխափան պահելու համար:

– Կարելի՞ է ենթադրել, որ Մետրոպոլիտենի ուղեվարձի թանկացումը հնարավոր կդարձնի մոտ ապագայում քաղաքային մետրոյի ցանցի ընդլայնման:

– Ոչ, ցավոք սրտի, որովհետ— Մետրոպոլիտենը թանկ հաճույք է: 50 դրամը, որը որ կա,  չի հոգում իր ընթացիկ խնդիրները: Որպեսզի պատկերացնեք, թե  ինչ թվերի մասին է խոսքը` 250 միլիոն դոլար: Այսինքն  կա ստանդարտ` մեկ կիլոմետր մետրոն ինչ արժե: Մենք կկարողանանք դա անել: Մենք՝ նկատի ունեմ պետությունը, դա նույնիսկ քաղաքի խնդիրը չէ, որովհետ— քաղաքի «մուսկուլով» չէ:

-Այսինքն, մետրոյի վարձերից հաստատ նոր կայարաններ չե՞ ն կառուցվելու:

– Միանշանակ: Մետրոյի վարձերից մենք ընթացիկ ծախսերը չենք կարողանում  հոգալ, մենք դոտացիա ենք  անում, դա աղբյուր չի կարող հանդիսանալ: Սակայն  ես պեսիմիստ չեմ — հավատում եմ, որ ուշ թե շուտ մեր երկիրը կլինի տրամաբանական, կազմակերպված — հարուստ երկիր, — իրեն դա թույլ կտա: Այս պահին նման բան չկա:

-Այսօր որոշում է ընդունվել աղբահանությունը դարձնել 400 դրամ,  ավտոկայանատեղի համար` 300 դրամ:  Արդյոք դա նշանակո՞ւմ է, որ եթե հիմա ամեն տեղ կան հարյուրավոր «ստոյանչիկներ», մենք պետք  նրանց վճարենք 300 դրամ:

– Ոչ: Նախ այդ «ստոյանչիկները»  — գները  քաղաքապետարանի կողմից չեն կարգավորվում, — երկրորդ, աղբահանության — կայանատեղերի համար  օրենքները, որ ընդունվել են, այնտեղ  գրված է մաքսիմալ գինը: Ճիշտն ասած, ես համարում եմ, որ  օրենքների մեջ գները չպետք է գրված լինեն, օրենքների մեջ պետք է գրված լինի մեխանիզմը, թե ինչպես է գնագոյացումը  կատարվում: Որովհետ—  դոլարը այսօր 375 դրամ  է, վաղը,  մյուս օրը փոփոխվելու է: Եվ եթե փոփոխվում է, ապա մենք ստիպված ենք լինելու օրենքի  մեջ փոփոխություն կատարել, այլ ոչ թե մեթոդիկայի մեջ, որը որ կհաստատենք: Այդ գները  մաքսիմալն է նշված: Օրենքը  գրված է ոչ  այսօրվա  ավտոկայանատեղերի համար:  Այս օրերին մենք ստորագրել ենք  «Սվարկո» ընկերության հետ պայմանագիր, — ծառայությունը  լինելու է, ինչպես ամբողջ աշխարհում: Հիմնականում այդ  «պարկովչիկ» ասվածները չեն լինելու, լինելու է ավտոմատացված համակարգ, — դա մաքսիմալ սակագինն է, որ կարող է լինել: Մենք մտադիր ենք մի քանի  օպերատոր  ունենալ — համապատասխան  մրցակցային դաշտ ապահովել, այդ դեպքում  փաստ չի, որ այդ գինը կլինի, ավելին` ես վստահ եմ, որ այդ գինը չի լինի:

– Ամեն մայթի վրա գրած է,  օրինակ՝  Կասյան փողոցում. « Փողոցի այս մասը տրված է վարձակալության»: Ո՞ւմ է տրված վարձակալության: Ո՞վ է տվել այդ վարձակալությունը:

 – Մենք վերջերս վարձակալության պայմանագրերը  գույքագրել ենք, քանի որ  շատ դեպքերում «պարկովչիկները» աշխատում էին առանց հիմքի:  Իսկ օրենքը ընդունելուց  — համապատասխան պայմանագրերը կնքելուց հետո այդ դաշտը կկարգավորվի:

– Հաջորդ հարցը  վերաբերում է խցանումներին —  նոր  կառուցվող  շենքերին: Հետ—ելով խցանումներին, կարելի է  մտածել, որ  Եր—անը նախատեսված չէ այդքան բնակչության համար:

– Ընդհանրապես շատ քաղաքներում է, ցավոք սրտի, տրանսպորտային խնդրի լուծումը  մեկ քայլ ետ քաղաքաշինությունից:  Երբ պրոբլեմը չի առաջանում, դրա մասին չեն մտածում: Ես  հաճախ եմ օգտագործում հետ—յալ արտահայտությունը` ասում են, ինչ տարբերություն հմուտ — խելոք մարդու միջ—. խելոք մարդը կամայական իրավիճակում ելքը գտնում է, հմուտ մարդը  այդ իրավիճակի մեջ չի ընկնում: Հիմա կկարողանանք մենք հմուտ կառավարում անել, որ կանխատեսենք բոլոր պրոբլեմները, որ առաջանում են: Մենք փորձելու ենք: Ինչ վերաբերում է  խցանումների դեմ պայքարին` մենք արդեն սկսել ենք: Այդ խնդրի հիմնական լուծումը նոր երթուղային ցանցն է, որի մասին հայտարարել ենք, — կարծում եմ՝ բավականին խելոք ցանց ենք ունենալու սեպտեմբերին: Հետո մրցույթ ենք անցկացնելու, որի հիմնական տրամաբանությունը  հետ—յալն է` միկրոավտոբուսներից անցնելու ենք միջին — մեծ ավտոբուսներին` երթ—եկության համապատասխան լարվածությունը  նվազեցնելու համար, բացի այդ, մենք  այսօր արդեն նպատակադրված ենք սեպտեմբերի 1-ից ժամանակային գրաֆիկը փոխել՝  8.30-ից սկսած մանկապարտեզները, դպրոցները, 9.00-ին `աշխատանքը, 9.30-ին՝  բուհերը: Եթե նկատում եք, ամռան  ընթացքում խցանումները քիչ են՝  զուտ այդ դաշտով պայմանավորված: Այսինքն, կան ադմինիստրատիվ  միջոցառումներ, որոնք ժամանակավոր լուծումներ են տալիս, — կան ստրատեգիական լուծումներ` երթուղային ցանց, տրամաբանություն, փիլիսոփայություն, որը  պետք է փոխել: Իսկ ճանապարհաշինությունը, իհարկե, պետք է  կանխատեսել քաղաքի զարգացման հետ, որպեսզի նման խնդիրներ չառաջանան:

-Հարգելի քաղաքապետ, ե՞րբ են շահագործումից ընդհանրապես, ոչ թե մասնակի, դուրս գալու «Գազել» մակնիշի երթուղային տաքսիները:

 – Մենք հույս ունենք, որ սեպտեմբերին  կունենանք նոր երթուղային ցանց, այնուհետ—  կհայտարարենք մրցույթ: Մեր քաղաքացիներին ուզում եմ հետ—յալը ասել՝  տրանսպորտի բնագավառում ամբողջ փիլիսոփայությունը  լինելու է այն, որ   սակագինը չփոխվի:  100 դրամ սակագինը գուցե — ծախսափակ չլինի, որպեսզի մեր պոտենցիալ գործընկերները  ներդրումներ  անեն, միջին — մեծ ավտոբուսներ բերեն: Սակայն մենք փորձելու ենք երթուղային ցանցը  այնպես կառուցել, որ բիզնեսը տրամաբանական լինի  ու շահագրգռություն ստեղծի գումար ներդնելու, եթե չէ, ապա մենք գնալու ենք լրացուցիչ սուբսիդավորման: Շատերը հարց են տալիս. «Դուք հայտարարել եք, որ տրանսպորտում  բարեփոխումներ են լինելու,  ինչու ավտոբուս չկա»: Ավտոբուսը գին ունի, ռիսկ ունի, տրամաբանություն ունի  — այնպես չէ, որ կախարդական  փայտիկը խփենք — վաղը 200 ավտոբուս լինի:  Մենք հայտարարել ենք, որ քաղաքապետարանը 200 ավտոբուս է բերելու Չինաստանից — դրանով հաստատում ենք, որ շատ վճռական  — հետ—ողական ենք լինելու այդ ուղղությամբ: Տրանսպորտային գործող ընկերություններին էլ  ենք առաջարկել, որ իրենք իրենց տրանսպորտը փոխեն:  Առաջարկել ենք որպես գործընկեր, այսպես ասեմ` առաջին գիշերվա  իրավունքն  ենք տալիս իրենց,  ուզում եք` փոխեք, եթե չէ, գալու է մեկ այլ օպերատոր՝  միջին — մեծ ավտոբուսով:  Այնպես որ,   կարծում եմ, մենք այստեղ եթե  ճիշտ  ցանց կառուցենք՝ կունենանք  որոշակի հաջողություններ:

-Ես ճի՞շտ հասկացա, որ այդ ավտոբուսների գինը կլինի ոչ 100 դրամ, այլ  ավելի շատ:

– Ոչ, կլինի 100 դրամ, մենք փորձում ենք ցանցը այնպես կազմակերպել, որ 100 դրամի մեջ  տեղավորվենք: Եթե չենք տեղավորվում, իսկ դրա հավանականությունը  բավականին բարձր է, ապա մենք պակասը կսուբսիդավորենք:

-Եր—անի տրամվայը վերացնելու վերաբերյալ:

– Տրամվայը նույնպես ամբողջ աշխարհում դոտացիա պահանջող տրանսպորտ է: Հիմա ինչպես ենք մենք մեր ընտանիքում մեր բյուջեն կառավարում: Ունենք այսքան հնարավորություն, ունենք այսքան անելիք: Համապատասխան ձ—ով ընտրում ենք առաջնահերթությունը: Պետք է տրամվայը պահել, թե ոչ` դա արդեն  անցած հարց է, դրա մասին չխոսենք: Կարծում եմ, այն ժամանակվա կառավարիչները հասկացել են, որ տրամվայ պահելը քաղաքապետարանի կամ պետության  «մուսկուլներով» չի:

– Չ՞ի լինելու տրամվայ Եր—անում:
 -Մոտակա ապագայում ես նման ծրագիր չեմ էլ քննարկում:

-Իսկ Ձեզ չի՞  խանգարում այն հանգամանքը, որ երթուղայինների գծերի տերերը  ազդեցիկ մարդիկ են, այսպես ասեմ:

– Ընդհանրապես:

-Վերնիսաժի մասին: Ընդհանրապես Վերնիսաժի տոնավաճառը պե՞տք է: Ավելի լավ չէ՞ր լինի,  ինչպես կոմունիստական շրջանում՝  շատրվաններ, զբոսայգի — այլն:

– Պետք է Վերնիսաժը: Նույնիսկ, եթե մենք հիմա Վերնիսաժը արգելենք,  չեք պատկերացնում  ինչ ալիք կբարձրանա: Ընդհանրապես Վերնիսաժը շատ քաղաքներում  քաղաքի յուրահատկությունն է, համն ու հոտն է: Վերնիսաժը  հնություն է, սուվենիր է,  ոսկերչական իր է — այլն:  Լավ, ճիշտ կազմակերպված Վերնիսաժը քաղաքի «ֆիշկան» է: Ընդհանրապես Վերնիսաժի մեր վարձակալը, կարծում եմ,  ճիշտ  չի մոտենում իր պարտականություններին, չնայած մենք հորդորել ենք — իրենից պահանջել, որպեսզի այնտեղ նորմալ կենցաղային պայմաններ ստեղծի: Որոշակի փոփոխություններ կան, բայց փոփոխությունները բավարար չեն: Իր պայմանագիրը մինչ— 2012 թ.-ն է, — ինքը շատ լավ գիտի, որ եթե չստեղծի համապատասխան միջավայր, ապա մենք ստիպված կլինենք այլ գործընկեր ունենալ:

– Ի՞նչ  դրական փոփոխություններ եք արձանագրել Ձեր ղեկավարման կարճ ժամանակահատվածում:

 –  Դա  եր—ի ես չպետք է ասեմ, բայց կարծում եմ, որ հիմնական մեր թիմի աշխատանքն այս պահին այդքան էլ  եր—ացող չէ, որովհետ—  մենք խաղի կանոն կամ համակարգ ենք ուզում  դնել կառավարման, որոշումների  կայացման հարցերում:  Իսկ ինչ որ կատարվում է, ավելի ճիշտ՝ մեր քաղաքացիները  կարող են գնահատել:

-Առաջիկա ամսում բարենորոգման ի՞նչ նախագծեր եք սպասում  — վարչական ո՞ր շրջաններում:

– Բազմաթիվ — բոլոր:

-Ուզում եմ հարցնել բացօթյա առ—տրի մասին: Եր—անի բոլոր քաղաքապետերը գալիս եւ ասում են` արգելելու եմ, էլ ոչ մի առ—տուր, հետո կամաց-կամաց  նորից բուսնում է: Դուք  կարո՞ղ եք ասել, որ Ձեր օրոք այդ պրոցեսը նորից չի կատարվի:

– Այո, կարող եմ ասել:

– Այսինքն կա՞ն երաշխիքներ, որ բացօթյա  առ—տուր չի լինելու:
 
– Բացօթյա առ—տուր չի լինելու: Պաղպաղակ, ջուր, ծաղիկ  լինելու է, որովհետ— օրենքը դա թույլ է տալիս, փորձելո՞ւ են խախտել: Փորձելու են: Ի՞նչպես ենք պայքարելու՝ հետ—ողական, արգելելով — համապատասխան  միջավայր ու  տեղ ստեղծելով:  Հիմա տեսեք, արդեն  բազմաթիվ աշխատող մինի շուկաներ կան:

– Եվս մեկ հարց, որը վերաբերում է Նարեկ Սարգսյանին: Շատ հարգում եմ այդ ճարտարապետին, բայց  կարծես թե ճարտարապետական բոլոր պաշտոնները ինքն է գրավել, նա— Ձեր մոտ է աշխատում: Դա արդարացվա՞ծ  եք համարում:

– Այո, հակառակ դեպքում իրեն չէի հրավիրի:

-Այս գմբեթի խաթե՞ր է նա դարձել….

– Ոչ, միանշանակ ոչ: Տեսեք, ես Նարեկ Սարգսյանին իրականում գնահատում եմ — որպես ճարտարապետ, — որպես կառավարիչ: Եվ շատ լավ հետ—ել եմ այն ալիքին, որ  Նարեկ Սարգսյանի դեմ էր ուղղված: Կարծում եմ, հիմնականում մեղադրանքները օբյեկտիվ չէին,  կամ  այդ մարդը ինչքան ուժեղ պետք է լինի, որ քաղաքում բոլոր պրոբլեմները ինքն է ստեղծել: Ես չեմ համարում, իհարկե, որ բոլոր լուծումները տրամաբանական են եղել, — ես չեմ էլ բացառում, որ մեր թիմը կարող է սխալվելու  հավանականություն ունենալ: Այդ  իսկ պատճառով մենք հետադարձ կապը մաքսիմալ  փորձել ենք ձ—ավորել, որպեսզի ազդակ ունենանք   — ձեռքը, ինչպես ասում են, պուլսի վրա պահենք, որպեսզի չսխալվենք: Իսկ ամենակար—որ հարցը  քաղաքապետարանում` ճարտարապետական բլոկում, բացի ճարտարապետ լինելուց, պետք է նա— ադմինիստրատոր լինել:

-Ռոբերտ Քոչարյանի պրեզիդենտության տարիներից մինչ—  օրս մի փոքր սրճարանի տարածք տրամադրելու համար բոլոր որոշումները կայացվում էին նախագահի մակարդակով , կատարումն էլ իրականացնում էր Արմեն Գ—որգյանը: Մտադիր չե՞ք Ռ. Քոչարյանի կառավարման տարիներից մնացած այդ  ապօրինությունները վերջ տալ:

– Նախ — առաջ, եթե ապօրինություն է, ապա վերջ է տրվելու, եթե ինքնակամ է, եթե թուղթ չունի, եթե համապատասխան թույլտվութուն չունի: Իսկ եթե թույլտվություն ունի, իհարկե՝ ոչ: Մի տարբերակ կա՝ թույլտվություն ունեցող կառույցին, եթե դու իրեն փոխհատուցում ես, որովհետե— այդ ներդրողը ֆորմալ առումով սխալ չի գործել: Բազմաթիվ լուծումներ կան, որ իմ ու ձեր դուրը չեն գալիս, բայց  ինքը գործել է նորմատիվ դաշտում, թույլ են տվել, կարող են գալ — այդ թույլ տվածը քանդե՞լ: Իհարկե՝ ոչ: Եթե թույլ չեն տվել, ապօրինի է, ինքնակամ է, կարող են քանդել — ոչ մի խղճի խայթ  չզգալ, չնայած  նույնպես, երբ գիտես մարդը գումար է ծախսել, պետք է ինդիվիդուալ մոտեցում ցուցաբերել:

– Լինո՞ւմ են այնպիսի դեպքեր, որ Դուք չեք ուզում թույլ տալ տվյալ սրճարանը կամ տվյալ շենքը կառուցվի, նպատակահարմար չեք գտնում, բայց հետո  վեր—ից զանգում- ասում են՝ չէ, պետք է թույլ տաս:

– Չէ, շատերը չեն հավատա, բայց հավատացեք `չեն լինում:

– Վերջին հարցս ավագանու վերաբերյալ է: Շատերի մեջ տպավորություն է ստեղծվում, որ այդ ամենը զուտ  ֆորմալ բան  է , որ որոշումները իրականում Դուք եք ընդունում, ավագանին պարզապես ինչ-որ ծխածածկույթ է դեմոկրատիա ապահովելու համար: Դուք կարող ե՞ք ապացուցել, որ այդպես չէ:

– Այո, հենց այս պահին կարող եք գնալ քաղաքապետարան — տեսնել, որ մեր մենեջմենթը  բավականին մեծ ջանքերով աշխատում է ֆրակցիաների — հանձնաժողովների հետ, որպեսզի վաղը ավագանու նիստում  մեր առաջարկները պաշտպանենք: Եվ  բազմաթիվ օրինակներ կան, որ մեր առաջարկները չեն անցնում:

Հ.Գ .Հարցազույցի վերծանության մեջ ընդգրկված են թե հանցազրույցը վարողների եւ թե հեռուստադիտողների հարցերը:

 

Համաձայն «Հեղինակային իրավունքի եւ հարակից իրավունքների մասին» օրենքի՝ լրատվական նյութերից քաղվածքների վերարտադրումը չպետք է բացահայտի լրատվական նյութի էական մասը: Կայքում լրատվական նյութերից քաղվածքներ վերարտադրելիս քաղվածքի վերնագրում լրատվական միջոցի անվանման նշումը պարտադիր է, նաեւ պարտադիր է կայքի ակտիվ հղումի տեղադրումը:

Մեկնաբանություններ (0)

Պատասխանել