Լրահոս
Օրվա լրահոսը

Քանդակի կենդանի տրոփյունը

Նոյեմբեր 18,2009 00:00

\"\"Արա Շիրազի արվեստանոցում

Ձեռքի մի քանի հարված, ու կավը շունչ է առնում, դառնում քանդակ՝ արվեստի գործ… Բարձրահարկ շենքի մութ ու խոնավ ներքնահարկում քանդակագործ Արա Շիրազի արվեստանոցն է: Վարպետը ընդունեց մեզ մեծ ուրախությամբ եւ ոգեւորությամբ, ներկայացրեց իր քանդակները եւ մանրամասն պատմեց յուրաքանչյուրի պատմությունը:
Արվեստանոցը մի խուլ, երկու փոքրիկ սենյակներից կազմված բնակարան է: Ներքնահարկում գտնվելու պատճառով լի է խոնավությամբ ու սառնությամբ:
Բայց սառնությունը չի զգացվում, երբ դիտում ես նրա քանդակները: Դրանք տարբեր են, սակայն բոլորին միավորում է վարպետի շունչը, ձեռագիրը:
Մեծություններ, մարդիկ, ովքեր ապրել, ստեղծագործել, հորինել եւ նորից ապրել էին ու մահացել, հիմա հայտնվել են նույն սենյակում. մեծություններ, ովքեր, գուցե, չէին ճանաչել իրար իրական կյանքում, հիմա բնակվում են Արա Շիրազի հյուրընկալ արվեստանոցում:
Ահա Մհեր Մկրտչյանի տխուր կերպարը՝ արցունքն աչքերին: Թվում է՝ զրույց է անում: Հայոց լեռներում ապրող ազատատենչ «Արծիվ» քանդակը, որը խորհրդանշում է հայ ժողովրդի անկոտրում ուժը, քանդակագործի խոսքերով՝ դաժան փորձությունների ենթարկված, բայց զուլալ երկնքին միտված հայ ոգու նկարագիրն է: Քանդակագործի ակնառու տաղանդի վկայությունն է նաեւ վաղամեռիկ տաղանդավոր բանաստեղծ եղբոր՝ Սիփանի հիշատակին նվիրված քանդակը, որն ունի անսովոր կառուցվածք՝ բայց հարուստ ներքին բովանդակություն: Հուզիչ են քանդակի վրա նշված՝ «Ո՜ւր ես, ո՜ւր» խոսքերը, որոնք ասես բողոք են՝ առ Աստված:
Ծանրակշիռ է քանդակագործության ասպարեզում Արա Շիրազի վաստակը՝ հուշարձաններ, մահարձաններ, պատկերաքանդակներ: Եղիշե Չարենցի, Պարույր Սեւակի, Զորավար Անդրանիկի եւ մյուսների հուշարձանները, արվեստի նվաճում լինելուց զատ, մեր ժողովրդի ազգային ոգու մարմնավորումներն են: Ժայռեղեն բեկորին ձուլված Պարույր Սեւակի ոգեշունչ կերպարը եւ ահագնացող բոթ ավետող զանգի առկայությունը դիտողին է հանձնում գրողի գիրքը՝ ավանդելով նրան գրի հանդեպ անսահման սեր, հավատ, նվիրում:
Արա Շիրազի քանդակների աշխարհը զարմանալիորեն ուրախ է ու տխուր, ջերմ ու սառը: Բոլոր քանդակները շնչում են բարությամբ եւ, որ ամենակարեւորն է, ինքնատիպ են: Խաղաղություն եւ հանգստություն է հորդում նրա բոլոր գործերից. ասես հոսող մեղեդի եւ կյանքի գունեղ բանաստեղծություններ լինեն: Դժվար է հրաժեշտ տալ քանդակներին, որոնց հետ խոսում եւ զրույց էինք անում, իսկ քանդակները նայում էին մեզ՝ կարծես ասելով՝ մի՛ հեռացեք, հիշե՛ք մեզ…

Համաձայն «Հեղինակային իրավունքի եւ հարակից իրավունքների մասին» օրենքի՝ լրատվական նյութերից քաղվածքների վերարտադրումը չպետք է բացահայտի լրատվական նյութի էական մասը: Կայքում լրատվական նյութերից քաղվածքներ վերարտադրելիս քաղվածքի վերնագրում լրատվական միջոցի անվանման նշումը պարտադիր է, նաեւ պարտադիր է կայքի ակտիվ հղումի տեղադրումը:

Մեկնաբանություններ (0)

Պատասխանել