Որովհետեւ
այդպես ցանկացավ աշխատանքի եւ սոցիալական հարցերի նախարարը Կառավարության
անցյալ տարվա թիվ 1146 որոշմամբ նախատեսվել է նախկին՝ 2002-ի թիվ 1821 որոշման 2-րդ
հավելվածի 1-ին բաժնի 1-ին կետում «Սոցիալական մոնիթորինգի վարչություն» բառերը փոխարինել
«Վերահսկողության եւ սոցիալական մոնիթորինգի վարչություն» բառերով: Որոշումն ուժի
մեջ մտնելուց մեկ ամիս անց նախարարության աշխատակազմի ղեկավարի հրամանով կրճատվել
են սոցիալական մոնիթորինգի վարչության հսկողության բաժնի չորս աշխատակիցների հաստիքները
եւ նրանց ազատել աշխատանքից: Ի դեպ, չորսն էլ քաղծառայողներ էին եւ ատեստավորվել
էին ընդամենը մեկ ամիս առաջ: Հաստիքների կրճատմանը զուգահեռ, «վերահսկողության» վերանվանված
բաժինը համալրվել է եւս ութ աշխատակիցներով: Եվ հին, եւ նոր վերահսկողներն այժմ աշխատում
են ժամանակավոր պայմանագրերով՝ հիմնական տեղ ունենալու համար նրանք պետք է հաղթեն
քաղծառայողի մրցույթում: Այն դեպքում, երբ վարչության պետին եւ մյուս՝ վերլուծության
բաժնի աշխատակիցներին աշխատակազմի ղեկավարի այլ հրամանով ազատել ու անմիջապես ընդունել
են աշխատանքի նոր անունով բաժնում՝ նախկինին համարժեք պաշտոններում: Բոլոր հրամանների
հիմքում եղել է նախարարի համապատասխան հրամանը: Այսինքն, նույն վարչության երկու
բաժինների նկատմամբ կիրառվել են տարբեր մոտեցումներ՝ խախտելով Քաղծառայողի մասին
օրենքի 29-րդ հոդվածի 1-ն կետը, ըստ որի՝ կազմակերպության անվանափոխությունը կամ
կառուցվածքային փոփոխությունը հիմք չի կարող դառնալ քաղծառայողին աշխատանքից ազատելու
համար: Ի դեպ, նույն այդ կետով է առաջնորդվել նախարարությունը՝ մյուս աշխատակիցներին
վերականգնելիս: Իրենց իրավունքների պաշտպանության համար կրճատված քաղծառայողները
դիմել են դատարան: 1-ին ատյանում հայցը բավարարվել է մասնակի, վճիռն անփոփոխ մնաց
նաեւ երեկ՝ վերաքննիչ դատարանում: Թեպետ նախարարության ներկայացուցիչներն այդպես
էլ լիարժեք չհիմնավորեցին, թե ինչո՞ւ կրճատելու փոխարեն աշխատակիցներին չեն առաջարկել
վերապատրաստման դասընթացներ՝ նոր վերահսկողական գործառույթի «նրբություններին» ծանոթանալու
համար: «Նախարարը գտավ, որ ստուգումներ իրականացնելու համար անհրաժեշտ են այլ աշխատողներ,
որոնք կանցնեն քաղծառայողի մրցույթով, իսկ մյուս բաժնի գործառույթներն էական փոփոխություն
չեն կրել, դրա համար էլ նրանց վերականգնել ենք առանց մրցույթի»,- «Առավոտին» ասաց
նախարարության աշխատակազմի իրավաբանական բաժնի պետ Հովանուշ Գորոյանը: Հետաքրքիր
է, թե այդ դեպքում ինչո՞ւ Քաղծառայողի մրցույթի ճանապարհը չեն առաջարկել նաեւ վարչության
պետին, որովհետեւ նույն տրամաբանությամբ փոխվել է նաեւ վարչության գործառույթը՝ միայն
մոնիթորինգ իրականացնողից դառնալով նաեւ վերահսկող: «Որովհետեւ հենց վարչության պետն
էր ուզում ազատվել մեզանից ու նոր աշխատողներով սկսել նոր գործը»,- սա կրճատված աշխատակիցների
կարծիքն է: Նաեւ այդ պատճառով է, որ նրանք քաղծառայողի մրցույթին մասնակցելը համարում
են անիմաստ քաշքշուկ՝ իրենց համար: Ասենք, որ նախարարության աշխատակազմի ղեկավարը
հաստիքների կրճատման մասին երկու ամիս առաջ տեղյակ չի պահել կրճատվողներին, ինչպես
պահանջում է Աշխատանքային օրենսգիրքը, պատճառաբանելով, թե ժամանակավոր աշխատանք է
առաջարկել նրանց, ինչը որեւէ կապ չունի հիշյալ օրենքի պահանջի հետ: Վերաքննիչ
դատարանը որոշեց, որ բողոքող երկու աշխատակիցները չեն կարող վերականգնվել «լուծարված»
աշխատատեղերում, եւ հորդորեց մասնակցել մրցույթին: Իսկ մյուս կրճատվածին՝ Եղիշե Գրիգորյանին
վերականգնեց վերահսկողության բաժնի գլխավոր մասնագետի պաշտոնում: Չորրորդ աշխատակիցը
նախընտրել էր չբողոքել: ՌՈՒԶԱՆ ԱՐՇԱԿՅԱՆ